וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוער שנחשף לפרסומות שותה יותר אלכוהול

רויטרס

3.1.2006 / 17:38

ממחקר חדש שפורסם היום עולה, כי על כל דולר לאדם שמוציאות חברות אלכוהול על פרסום, עולה צריכת האלכוהול אצל צעירים ב-3%

מחקר חדש שפורסם היום מגלה כי צעירים ובני נוער שותים יותר משקאות אלכוהוליים כשהם מוקפים ביותר פרסומות ל[[אלכוהול]]. מסקר שנערך בקרב צעירים בגילאי 15-26 עולה כי הקשר הוא מובהק וישיר: על כל פרסומת נוספת שנצפתה בחודש עולה מספר המשקאות האלכוהוליים הנצרך בממוצע באחוז אחד. המחקר נערך על ידי לזלי סניידר, מאוניברסיטת קונטיקט, ופורסם במגזין לרפואת ילדים וצעירים.

ממצאי המחקר עולה עוד כי על כל דולר שהוציאו חברות המפרסמות אלכוהול לאדם, הנבחנים שתו 3% יותר בחודש. בשווקים בהם קיים פרסום מסיבי של אלכוהול, בתקציבים של יותר מעשרה דולרים לאדם באותו איזור, צריכת המשקאות החריפים עולה עם הזמן, ומגיעה לשיא של 50 משקאות בממוצע לאדם בגיל 25.

החוקרים קיימו ארבעה סבבי ראיונות בין השנים 1999 ל-2001 עם קבוצות של צעירים, כשבתחילת המחקר השתתפו בו 1,872 נבדקים, שנבחרו רנדומלית. המחקר בחן את החשיפה לפרסומות בארבעה כלי תקשורת: טלוויזיה, רדיו, מגזינים ולוחות מודעות.

"התוצאות סותרות את הטענות של התעשייה: כי אין קשר בין הפרסום לצריכת אלכוהול בקרב צעירים, כי פרסום מוביל במקרה הטוב רק להחלפת המשקה הנצרך, כי הוא משפיע רק על אנשים מעל הגיל החוקי לצריכת אלכוהול וכי תוכניות החינוך מבטלות את השפעתו", כותבת סניידר במאמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully