וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים יקבע קריטריונים לתשלום בחופים

3.1.2006 / 14:11

בג"ץ הורה למשרד הפנים לפרסם את הקריטריונים עד מרץ, על מנת לנסות ולפתור את בעיית התשלום הלא חוקי עד תחילת עונת הרחצה

משרד הפנים התחייב השבוע, בתשובתו לבג"ץ, לפרסם קריטריונים לגביית תשלום בחופי הים עד תחילת חודש מרץ 2006. בנוסף, המשרד יגיש לבג"ץ מיפוי של כל חופי הרחצה בישראל, עם פירוט של סכומי הכסף שנדרשים המבקרים בהם לשלם בכניסה לחוף. משמעות הפרסום היא כי אזרחי ישראל ידעו לאילו חופים (בים התיכון, הכנרת ומפרץ אילת) הם יכולים להיכנס ללא תשלום, וגביית תשלום בחופים אלו תהיה בניגוד לחוק.

בג"ץ דרש ממשרד הפנים להגיב לעתירה שהגישה עמותת "[[אדם טבע ודין]]" בספטמבר. העתירה מציגה תמונה בעייתית, לפיה בחופים רבים נגבים דמי כניסה בניגוד לחוק, על ידי גורמים עבריינים או הרשויות המקומיות. בחופים מסוימים דמי הכניסה מסתכמים ב-60 ש"ח לרכב. העמותה טענה בעתירה לאוזלת יד מטעם משרד הפנים בטיפול בנושא.

לאחר הגשת הקריטריונים יתקיים דיון בנושא, לקראת אמצע חודש מרץ, כשכוונת בית המשפט לסיים את הטיפול בעתירה עוד לפני פתיחת עונת הרחצה הקרוב, בחודש אפריל 2006. גיבוש הקריטריונים יעשה בשיתוף עם השלטון המקומי, המשרד לאיכות הסביבה, משרד הבריאות, משטרת ישראל ועמותת "אדם, טבע ודין".

עו"ד עמית ברכה, מעמותת "אדם טבע ודין", אמר בתגובה כי "מדובר בתקדים , אשר יביא סוף להשתלטותם של עבריינים על משאב ציבורי. החופים שלנו הם לא העסק שלהם. מהקיץ הקרוב לאזרחי מדינת ישראל יהיו יותר חופי רחצה, שהם יוכלו להגיע אליהם מבלי שיסחטו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully