וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת שביל סובב כנרת

3.1.2006 / 14:34

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את התכנית, מיוזמת החברה להגנת הטבע. מטרתה לאפשר מעבר חופשי לצד הכנרת

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את התוכנית להקים שביל "סובב כנרת". בחברה להגנת הטבע הגדירו את ההחלטה "צעד חשוב להחזרת הכנרת לידי הציבור, לאחר שהגישה לרבים מחופיה נחסמה בשנים האחרונות בגדרות וחומות". לפי התכנון, השביל, באורך של כ-60 ק"מ, יהיה צמוד לחופי האגם ויאפשר מעבר חופשי להולכי רגל.

בשלוש השנים האחרונות מנהלת החברה להגנת הטבע מאבק לקידום הגישה לחופי הכנרת. החברה מיפתה את הגדרות והמחסומים שהוקמו ליד החופים על ידי גורמים שונים והפעילה בני נוער שפרצו שביל לצד האגם, בתיאום עם הרשויות המקומיות או עם הגופים המנהלים אותם. לדברי רכז שמירת החופים בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, עד עתה נפרצו 35 ק"מ, אולם מדובר בשביל שלא זכה לגיבוי רשמי ולא היו משאבים להמשך פיתוחו ותחזוקו.

לאחרונה החליט מינהל התכנון במשרד הפנים למסד את השביל ולהשלימו. לדברי ראש המינהל, שמאי אסיף, "כבר התחלנו לאסוף משאבים לכך. יש לנו הבטחה לסיוע מהקרן הקיימת לישראל, ונעביר גם תקציבי פיתוח שלנו. השביל ייסלל באופן רציף בכל מקום שבו הדבר אפשרי ואין מגבלות מגורמים המחזיקים או מנהלים את החופים. במקומות שיהיו מכשולים, השביל יעקוף אותם".

אמצעי לחץ במאבק להסרת הגדרות

תוכנית המתאר הארצית לחופים כוללת איסור בנייה במרחק 50 מטר מקו המים בכנרת. העבודות שביצעו אנשי החברה להגנת הטבע לא חרגו מאיסור זה, בגלל היקפן המצומצם. אולם הקמת השביל החדש תדרוש סלילה מסיבית יותר, ולשם כך תאשר המועצה הארצית שינוי בתוכנית המתאר.

לפי העקרונות שתתבקש המועצה הארצית לאשר, על השביל לפגוע כמה שפחות בנוף הכנרת. כך למשל, ליד חופים שהם חלק משמורת טבע, כמו בעמק הבטיחה שבצפון-מזרח האגם, רוחב השביל לא יעלה על מטר וחצי והקמתו תכלול רק סילוק צמחייה ומכשולים אחרים. בשאר החופים רוחב השביל לא יעלה על שלושה מטרים וניתן יהיה לבנות לאורכו פינות מנוחה. באזור טבריה יהיה שביל רחב יותר שישתלב בסביבה העירונית.

הקמת השביל היא אמצעי לחץ נוסף במאבק להסרת הגדרות והמחסומים בחופי הכנרת. לדברי פפאי, כבר עתה יש למאבק הציבורי תוצאות. הוא ציין, בין היתר, שבמפרץ אמנון הסכימה חברת מלונות לאפשר מעבר חופשי וליד קיבוץ עין גב הוסרו גדרות שחסמו את הגישה לחוף. "כבר על פי תוכנית המתאר הארצית הקיימת, יש לאפשר גישה חופשית לחופים", מדגיש אסיף, "הקמת השביל נועדה לחזק את העניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully