וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעת? חיות טורפות הן מסוכנות

רויטרס

2.1.2006 / 19:39

בני האדם נוטים לשכוח שחיות טרף עשויות לטרוף אותם. כך יכולים להעיד אישה שליטפה כלב-ים ונותרה ללא אף ושודד שברח לכלוב נמרים

בני אדם, מסתבר, נוטים להתנהג בצורה טיפשית למדי בסביבת חיות פראיות – כך מסתבר משורה ארוכה של תקריות ששילבו את שני הגורמים הללו ב[[דרום אפריקה]], מדינה בה לא נדיר למצוא חיות בסביבתן הטבעית. "אני מאשים את דיסני", אמר ג'יימס קמרון, צייד מקצועי מדרום אפריקה. "הם נותנים לבעלי חיים תכונות אנושיות. כתוצאה מכך, אנשים לא מבינים שחיות פראיות הן לא משהו נחמד ללטף. הן יכולות להזיק לך בצורה רצינית".

יכול להיות שזו היתה הסיבה לכך שאישה בת 49 ניסתה להיות טובת לב ולדחוף חזרה למים [[כלב ים]], שהאמינה כי הוא מיובש – ולהרשות לנכדתה, תינוקת כבת שנה, ללטף אותו. כלב הים הגיב בכך שהוא קטע את אפה של האישה בנשיכה זועמת.

לפני חודש, שודד מאותה המדינה, שברח מהזוג אותו שדד, ניסה להתחבא במתחם סגור בתוך גן חיות. התברר לו, קצת מאוחר מדי, שגם במתחם הזה יש זוג כועס – זוג [[נמר]]ים. באופן לא מפתיע, הנמרים טרפו אותו למוות. באופן מעט יותר מפתיע, הוא לא היה הפושע הראשון בדרום אפריקה שנפגע בזמן שניסה להתחבא בין חיות.

באחד המקרים המפורסמים יותר, [[גורילה]] בשם מקס ובמשקל 200 ק"ג הפך לגיבור העם בשנת 1997, כשלכד פושע חמוש שברח מהמשטרה, וקפץ מעל חפיר הישר לתוך המתחם שלו בגן החיות של יוהנסברג. מקס הצמיד את הפושע לקיר ולא הפסיק לשמור עליו גם כשזה ירה בו ופצע אותו, עד שהמשטרה הגיעה.

גם תיירים ושוויצרים לא מבינים שבע"ח מסוכנים

אבל לא רק תושבי ופושעי אפריקה שוכחים שבעלי חיים גדולים עלולים להיות מסוכנים – גם תיירים במדינה מפגינים אותה חוכמת חיים מוטלת בספק. הם נוטים לשכוח, למשל, שאסור להיכנס בין אם לילדיה – במיוחד כשמדובר ביונק הגדול ביותר על פני האדמה. כך, באפריל השנה, תייר שניסה להתקרב עם בנו בן השמונה לגור [[פילים]] קטן בפארק הלאומי של [[אוגנדה]] ננגח למוות על ידי האם הזועמת.

אבל הגרועים מכולם הם השוויצרים. נער בן 16, למשל, שניסה להרשים את החברה שלו התקרב קצת יותר מדי למתחם האריות בפארק סמוך ליוהנסבורג, בירת דרום אפריקה. הוא עבר גדר אחת לתוך התחום האסור, ודרך הגדר השניה הושיט יד כדי לגעת ב[[אריה]] – שניצל את ההזדמנות הנהדרת כדי לנעוץ את שיניו לתוך זרועו של הנער ולגרור אותו מתחת לגדר. להקת האריות החלה לטעום מהחטיף החדש עד שנענה המטפל שלהם לזעקותיו ובא להציל אותו משיניהם.

"זה מצביע על זלזול מוחלט וחוסר כבוד לחיות הפרא" אומר קמרון. לנער, לפחות, היה יותר מזל מלזוג תיירים טיוואנים עם אותה נטייה לחוסר כבוד, שיצאו מהמכונית שלהם כדי לצלם את האריות מקרוב בפארק אחר בדרום אפריקה, ונטרפו מייד למוות על ידי החיות הרעבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully