וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישים רבים אובחנו בטעות כחולי פרקינסון

2.1.2006 / 18:23

במחקר חדש התגלה שהאבחנה השגויה של נפילות הנגרמות מהפרעות ביציבה הייתה בשל חוסר מודעות, מה שגרם למתן תרופות לשווא

טעות באבחון של קשישים כחולי [[פרקינסון]], גרמה להם לקבל טיפול תרופתי לא נכון, כך עולה ממחקר שערכה ד"ר רות ג'לדטי מבית החולים [[בילינסון]].

במחקר ניסתה לבדוק ד"ר ג'לדטי, אחראית המרפאה להפרעות תנועה, את הסיבות ודרכי הפעולה האפשריות לטיפול בקשישים שסובלים מנפילות חוזרות ונשנות. אצל חלק גדול מהחולים, שאובחנו כחולי פרקינסון, ההפרעה נגרמה מבעיה בשיווי המשקל, ולא מהמחלה.

מהמחקר עולה, כי האבחון הלקוי הוא תוצאה של חוסר מודעות לאפשרות שמדובר בבעיית יציבה. "באמצעות בדיקה גופנית ניתן לקבוע במדויק האם סיבת הנפילה נובעת ממחלת הפרקינסון או מהפרעה במסילות האחראיות על שיווי המשקל הנובעת מחסימות קטנות בכלי הדם במוח", הסבירה ד"ר ג’לדטי. "נפילות בגיל המבוגר הן תופעה שכיחה. כאשר נשללות סיבות נוירולוגיות והמטופל ממשיך לדווח על נפילות פתאומיות, יש נטייה לאבחן את החולים כחולי פרקינסון, זאת בעקבות ההתאמה לגיל ולסוג הנפילות של המתלונן".

האבחון הלקוי יצר מצב בו חולים נוטלים תרופות לשווא, בעוד שפתרון שיקומי המורכב מתרגילי שיווי משקל והליכה נכונה בסיסיים, הוכחו כיעילים יותר. לגילוי המוקדם של המחלה יש חשיבות מכרעת בריפוי. ג'לדטי הסבירה עוד, כי קשישים אשר נפלו מספר פעמים, מפתחים פחד מנפילה ובמקרים קיצוניים נמנעים מהליכה, דבר אשר פוגע ביעילות הטיפול ואף במקרים רבים גורר התדרדרות כללית במצב הבריאותי והנפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully