וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מטמנת פסולת בחשד לשחיתות

1.1.2006 / 21:10

המשטרה חוקרת חשד לשחיתות על חשבון הקופה הציבורית, בקשר לשימוש באדמות מדינה בחבל מודיעין, בהיקף מאות מיליוני שקלים

המשטרה בודקת חשד, כי באתר הטמנת הפסולת ברקת, הנמצא בחבל מודיעין, מועברים רווחים של מאות מיליוני שקלים מיד ליד תוך עצימת עיניים של הרשויות השונות. אתר הפסולת ברקת הוא אחד מאתרי המטמנות המעטים בהן מתירה המדינה לשפוך, להטמין או למחזר אשפה ופסולת. האתר אמור לפעול תחת פיקוח ממשלתי הדוק ומגבלות מחמירות.

אתרי פסולת מתחרים עתרו לבג"ץ נגד שרים בממשלה ומשרדים הנוגעים בדבר, מפעילי האתר והמועצה האזורית חבל מודיעין. בעתירתם טוענים האתרים המתחרים, כי אתר הפסולת ברקת פועל מזה עשר שנים ללא ההיתרים הנדרשים כחוק. עוד נטען, כי מפעיליו מדווחים על שימוש ב-92 דונם, למרות שבפועל הם השתלטו על מאות דונמים של אדמות מדינה. בנוסף, מזה עשר שנים שלא שולמו ההיטלים והמיסים למנהל מקרקעי ישראל, נמסרים דיווחים שקריים על היקף הפסולת והיקף ההכנסות, והרווחים בעשור האחרון נאמדים במאות מיליוני שקלים.

בעתירה נטען כי מנהל מקרקעי ישראל ויתר עד היום למטמנת ברקת על חוב של כמאה מיליוני שקלים. בחדשות ערוץ 2 דווח, כי במסמך פנימי של המנהל קובע החשב כי המטמנה פועלת ללא הסכמת המנהל וללא ביצוע תשלום כלשהו. לדבריו, "לא ברור לי למה לאורך כל העשור הנ"ל לא ננקטו צעדים משפטיים נגד המועצה האזורית חבל מודיעין ורק ניסו לבדוק באילו תנאים ניתן לחדש את העיסקה".

בעתירה שהוגשה נטען גם שבאתר ברקת נקברה פסולת אסורה, שמרעילה את הסביבה ואת מי התהום, אך המשרד לאיכות הסביבה אינו עושה דבר. כמו כן הארנונה המצומקת שאמורה חברת ברקת לשלם משלם הגוף שאמור לגבות את הכסף- מועצה אזורית חבל מודיעין, באמצעות החברה הכלכלית שלה.

יחידת המשטרה למאבק בפשיעה הכלכלית חוקרת את החשדות בנושא. כמו כן שניים מהמעורבים בפרשה משתפים פעולה עם המשטרה מזה זמן. על פי החשד החקירה עלולה להסתעף אל עסקנים פוליטיים ואישי ציבור, ואל פרשיות נוספות.

בתגובה נמסר מחברת ברקת על ידי עורך דינה, כי החברה זכתה במכרז רשמי, ומשלמת תמלוגים כחוק ויש לחברה את כל האישדורים הנדרשים. דובר מועצת מודיעין מסר, כי כל פעולות המועצה נעשו כדין. ממנהל מקרקעי ישראל נמסר, כי יש מחלוקת בנוגע לתשלומים שלא הועברו על ידי האתר. המשרד לאיכות הסביבה מסר, כי כיום אין חריגות סביבתיות באתר. מהיחידה לפשיעה כלכלית, נמסר רק כי הוגשה תלונה בנוג למטמנה ומתנהלת חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully