וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"לוס אנג'לס טיימס" בלע לוקש

רחביה ברמן

1.1.2006 / 14:23

פירסם מתיחה של ה-1 באפריל כידיעה אמיתית. נער מפלורידה הבריז מבית הספר וטס לעיראק, וערי ארה"ב מתחרות על גמלאים

ביום שלישי האחרון פירסם ה"לוס אנג'לס טיימס", העיתון הגדול והחשוב במערב ארצות הברית, ידיעה שעסקה בהצלחת תוכנית לשימור זאבים והחזרתם לטבע. בידיעה גם נכתב שהדעות בנושא חלוקות. כהמחשה, הופיע בידיעה המשפט הבא: "בווייאומינג, לדוגמא, הכריז המושל דייב פרודנתאל כי "חוק החיות בסכנת הכחדה" אינו בתוקף עוד, וכי המדינה רואה בזאב 'כלב פדרלי' שאינו ראוי להגנה".

למחרת פרסם ה"טיימס" הבהרה והודה שהציטוט היה חלק ממתיחה. "הכתבת ראתה את הציטוט באינטרנט והיות שהיא שוחחה עם המושל בעבר, היא הכירה את צורת דיבורו וחשבה שהמשפט נשמע אמין, ולכן לא בדקה – כפי שהיה עליה לעשות", אמר סגן עורך מדור המטרו בעיתון, בתגובה לחקירה משועשעת של כתב מהעיתון קאספר סטאר טריביון בוויאומינג. סגן העורך הוסיף כי "אנחנו שונאים שדברים כאלה קורים, ומשתדלים לתקנם במהירות האפשרית".

זה יתנקם בו בבגרות

נער בן 16 מפלורידה עומד לקבל בראש מהוריו ומהנהלת בית ספרו, אבל לא בגלל איזו שובבות נעורים שגרתית. פארס חסן מפורט לודרדייל הבריז מבית הספר, לקח את כל חסכונותיו וטס לכוויית, משם התכוון לקחת מונית לעיראק, כדי לסקר מכלי ראשון את הבחירות במדינה.

ב-CNN דווח, כי פארס לא הצליח להגיע למועד הבחירות עצמן, בגלל סגר הגבולות שהטילה עיראק, אולם מיד לאחר מכן הצליח להיכנס למדינה, ובתחילת השבוע שעבר הופיע במשרדי סוכנות הידיעות AP בבגדד, לתדהמת כתבה הוותיק פטריק קווין. "לא הייתי מופתע יותר אילו נכנסו למשרד אנשים קטנים וירוקים", אמר קווין.

פארס, שהוריו ממוצא עיראקי, החליט לצאת להרפתקה שלו לאחר שיעור שעבר בבית הספר בנושא "עיתונאות שיקוע" (סגנון עיתונות שבו הכתב נכנס לתוך חייהם של האנשים שהוא מסקר). אמו, שאטחה, הבטיחה לקחת אותו לביקור מולדת, כשהמצב הביטחוני ישתפר, אבל פארס לא יכול היה לחכות. אחד הכתבים של AP אמר, שפריס נראה נער נבון ומלומד, אבל נאיבי, וכי מוטב היה לו, בתור נער אמריקאי שאפילו אינו מדבר ערבית, להתכונן טוב יותר לנסיעתו המסוכנת. נדמה שגם הכתב הצעיר בעצמו הבין זאת, ולאחר שהגיע לבגדד אמר: "עכשיו שאני כאן, אני קולט שאילו פניתי לרחוב הלא-נכון, בהחלט הייתי עלול להיחטף".

אנשי AP הזעיקו את הצבא האמריקאי, שלקח את הנער בחזרה לכוויית. ברגע שיחזור מתכוונת אמו להשגיח עליו קצת יותר. "אחרי שאחבק אותו בזרועותיי, הוא הולך לאבד כמה מזכויותיו", אמרה. גם לבית הספר שלו יהיה מה לומר, לפני שירשה לו לחזור ללימודים. ואני שואל: איפה ההערכה ליוזמה ולהשקעה בחומר?

יש בינגו בחמש

ערים ומדינות בארצות הברית רגילות להתחרות על משאבים ועסקים. אבל השנה נוסף למשחק הזה סחורה חדשה ונחשקת: קשישים.

אחרי מלחמת השמדה המונית כמו זו שהסתיימה ב-1945, מתחשק למין האנושי להתרבות עוד יותר מכרגיל. לדור שנולד בין 1964-1946 קוראים בארצות הברית ה"בייבי בום", הוא מונה 79 מיליון בני אדם, והשנה הם מתחילים לצאת לגמלאות.

הסקרים מורים שכ-20% מהם מתכוונים לעבור לגור במדינה אחרת, לאחר שיפסיקו לעבוד ויתחילו לקבל את כספי הפנסיה שלהם. כל קהילה שתקלוט גמלאים נודדים כאלה תקבל הזרקה של מזומנים לכלכלה המקומית, היות שכספם של הגמלאים מגיע מקצבאות שמקורן מחוץ לקהילה. הרשויות השונות מציעות הטבות, שולחות נציגים לכנסים של פנסיונרים, מפרסמות בכתבי העת שקשישים קוראים ובכלל, מתייחסות לזה כמו משיכתו של כל עסק אחר. "מה שקורה השנה זה רק קצה הקרחון", אומר מומחה שמסייע לקהילות למשוך גמלאים. "זה כמו מן מהשמים".

זונות של חילונים

בית משפט פדרלי לערעורים אישר את הצבתו של מיצג בצורת עשרת הדיברות, לצד מיצגים היסטוריים אחרים, בבית משפט במחוז מרסר בקנטאקי. השופט שניסח את פסק הדין תקף במלים חריפות את האגודה האמריקאית לזכויות האזרח, שעתרה נגד הצבת המיצג, במלים שהזכירו את ההתקפות הפוליטית על הארגון מהצד הימני של המפה הפוליטית.

השופט ריצ'ארד סורהיינריק אמר, שהאגודה העלתה טיעונים "מייגעים" בנוגע ל"חומת ההפרדה בין הדת למדינה" – חומה שלטענת השופט אינה משתמעת מהחוקה האמריקאית – ואמר שהאגודה אינה מייצגת "אדם סביר" במשמעות המשפטית של המושג.

ההחלטה מאשרת למחוז להציב את עשרת הדיברות לצד הצהרת העצמאות האמריקאית, מגילת הזכויות של החוקה האמריקאית, ההמנון האמריקאי ומסמכים היסטוריים אחרים. מיצגים דומים הוכרזו כנוגדים את החוקה במחוזות אחרים בקנטאקי, אולם במקרים ההם הוצבו המיצגים ההיסטוריים האחרים רק אחרי שהוגשו עתירות נגד המיצג הדתי. במקרה של מחוז מרסר הוצבו כל המיצגים יחד, והמיצג של עשרת הדיברות אינו גדול מהאחרים, ולכן קבע השופט שאין הוכחה לכוונתם הדתית של המציבים.

מדובר בניצחון גדול לימין הדתי בארה"ב במסגרת המאבקים על מקומה של הדת בחיי הציבור הרשמיים, או כפי שניסח זאת פרקליט ההגנה בתיק, "לאנשי מחוז מרסר, שזה זמן רב נאמר להם שהם לא יודעים מה הם עושים בסוגיות מסוג זה". תומך של האגודה לזכויות האזרח הביע צער על שהשופט בחר לתקוף את האגודה בתור צד שהופיע לפניו. האגודה טרם החליטה אם תערער על הפסיקה לערכאה גבוהה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בקטנה:

בעיר בייקרספילד שבקליפורניה נעצרו עשרות אנשים, ומעצרים נוספים צפויים, במסגרת פרשה של הונאת ענק, בה נגנבו כספים שנתרמו על ידי הצלב האדום למען נפגעי הוריקן קטרינה ("וושינגטון פוסט").

בטנסי עבר השבוע חוק, שמטרתו היא שימוש בכוח הבושה, כדי להפחית את שיעור הנהיגה בשיכרות. על פי החוק החדש, נהגים שיורשעו בנהיגה בשיכרות יחויבו לנקות את צדי הדרכים כשהם לבושים בסרבל כתום ועליו הכיתוב "אני נהג שיכור". לחוק החדש מתנגדים רבים, והוא עבר ללא חתימת המושל, פיל ברדסן, שאמר "אני בעד פתרונות חדשניים, אבל אני חושש מההשלכות של ביטול עונש המאסר על נהיגה בשיכרות". גם הארגון "אמהות נגד נהיגה בשיכרות" הביע את הנימוק הזה להתנגדות ליוזמה, איגוד השריפים במדינה התנגד מפני שהחוק אינו מציין מאין יבוא המימון לתוכנית, ובעצם שופך הכל על הרשויות המקומיות, ואילו יושבת ראש המחלקה למשפט פלילי באוניברסיטת סיאטל, ז'קלין הלפגוט, התנגדה לחוק החדש בטענה ש"אם יחייבו אותי ללבוש שלט שאומר שאני נהגת שיכורה, אני ארגיש עוד יותר רע עם עצמי והסיכוי שאשתה דווקא יגדל". לחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully