וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו ממעצר משליכי העוגה לעבר השר רובי ריבלין

לירון מרוז

4.7.2001 / 23:50

זרקו הבוקר עוגה בפרצופו של שר התקשורת כמחאה על מדיניותו בנושא הכבלים; נגד השלושה יוגשו כנראה כתבי אישום; נבדק החשד כי צוות הצילום שהיה במקום ידע מראש על "התקפת הקצפת"

שוחררו ממעצר שלושת הצעירים החשודים בהשלכת עוגת הקצפת לעברו של שר התקשורת ראובן ריבלין, הבוקר במשכן הכנסת. ריבלין עצמו מסר הערב עדות במשטרה, שתמליץ, כנראה, בימים הקרובים להגיש כתבי אישום נגד השלושה. המשטרה בודקת גם את החשד, לפיו צוות הצילום שתיעד את האירוע ידע עליו מראש, ושיתף פעולה עם משליכי העוגה.

עוגת הקצפת הוטחה הבוקר בפניו של שר התקשורת בעת שיצא מדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת, על חוק בזק. ריבלין יצא מהישיבה כשלפתע התקרבה לעברו בחורה והדביקה את העוגה בפרצופו. שמה של הצעירה הוא גל ארבל.

אלמונים שנכחו באירוע חילקו לעובדי המשכן מכתב לפיו מאחורי האירוע עומדת "המליציה הישראלית של בריגדת זורקי העוגות בשיתוף עם המרכז לתקשורת עצמאית אינדימדיה". בהמשך נכתב כי "עוגה זו מושלכת בפניו של שר התקשורת מאחר ולא הוזמנו למסיבת הכבלים הפרטית שלו. אנו מגישי העוגה, מבקשים להעיר את השר מאטימותו ולהזכיר לו כי הוא ממונה על אינטרסים ציבוריים ולא על אינטרסים של בעל הון".

בהמשך מפורטים גם רכיבי העוגה והסיבה לשימוש בהם: סוכר - "לכבוד תמיכתו של השר בתחרות 'חופשית' בין מונופול הכבלים למונופול בזק וגישתו המתוקה לבעלי ההון", קמח לבן - "על הלבנת פניהם של 'פקידונים' (כדבריו), שתפקידם לשמור על אינטרס הציבור". אגוזים קשים לפיצוח - "לזכר התמלוגים שהשר לא יבקש מחברות הכבלים על האישור שיעניק להן כזכייני הפס הרחב", ממרח קצפת - "להזכיר שהשר מורח את זכותם החוקית של אזרחי ישראל לתקשורת פלורליסטית ודמוקרטית ודוחף קדימה את קרטל הכבלים", הדובדבן שבקצפת - "מענק לשר על היותו פקיד ציבור מושחת שמייצג את האינטרס הצר של חמש משפחות השולטות בשוק התקשורת וגם בגלל שלא נראה לנו שהוא אוהב אותנו בכלל".

ריבלין, שלא כמנהגו, התייחס הפעם לעניין ברצינות רבה ואמר כי "לא ייכנע לשלטון הטרור". חצי שעה לאחר מכן חזר אליו חוש ההומור והוא אמר: "ניסיתי ללקק את העוגה והבנתי שמי שאפה אותה אין לו חוש הומר ואין לו חוש לאפייה. אני מעדיף עוגה שאופה רעייתי בנוסח לילי שרון". במקום היה צוות של ערוץ הנוער "ביפ" שצילם את האירוע. המשטרה בודקת, כאמור, את החשד לפיו ידעו אנשי הערוץ מראש את פרטי התקרית המתוכננת ושיתפו פעולה עם מבצעיה.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יוסי כץ, ערך בירור של השתלשלות העניינים בסיפור וממנו עולה כי בשעות הבוקר הגיעו שני אורחים לכניסה למשכן הכנסת כשהם אמורים לפגוש את ח"כ אילן גילאון (מרצ). מכיוון שגילאון לא היה בכנסת לא הותר להם להיכנס. עוזריו של גלאון ביקשו מעוזריה של ח"כ נעמי חזן שתכניס אותם וכך היה.

בכניסה לא הצליחו השומרים לאתר את המכתבים של אותה קבוצה, שהכנסתם למשכן אסורה, וכששאלו לגבי העוגה אמרה להם גל ארבל כי יש לה יום הולדת. לאחר שהעוגה הוטחה בפניו של ריבלין רדפו שומרי המשכן אחרי הבחורה ועצרו אותה. מאוחר יותר הוגשה תלונה ושני החשודים הנוספים עוכבו לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully