וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטמין D מפחית את הסיכון לחלות בסרטן

רויטרס

29.12.2005 / 20:27

צוות חוקרים שבחן 63 מחקרים שונים על הקשר בין צריכת ויטמין D לסרטן קבע כי הוא בלי ספק מסייע למנוע סרטן שד, מעי ושחלות

חוקרי סרטן יצאו ביום רביעי בקריאה לציבור להגביר את צריכת הויטמין D, שעשוי להוריד את הסיכון לחלות בסרטן השד, סרטן המעי וסרטן השחלות. החוקרים ביססו את קריאתם על מחקרים, שהראו קשר ישיר בין צריכה נמוכה של ויטמין D לסוגי הסרטן הללו.

ד"ר סדריק גרלנד הוסיף כי הוא ועמיתיו ממליצים לצרוך את הווטמין הן במזון ואם יש צורך גם כתוסף. צוות המחקר של גרלנד בחן 63 מחקרים שונים, שבעה מהם ארוכי טווח, על הקשר בין ויטמין D לסוגי סרטן שונים ברחבי העולם, בשנים 1966-2004.

לדבריו, התועלת בויטמין D ברורה כמו הקשר המזיק בין עישון לסרטן הריאות. "אין אף גורם מוכר שביכולתו למנוע סרטן בשיעור גבוה כל כך" אמר גרלנד, כשהוא מאיץ בממשלות וגורמים במערכות בריאות לעשות יותר למען הגברת הצריכה של הוויטמין.

גרלנד וצוותו, מהמרכז לסרטן על שם מור באוניברסיטת קליפורניה, פרסמו את ממצאיהם השבוע במגזין האמריקאי לבריאות הציבור. המאמר שלהם קובע כי צריכת ויטמין D יכולה למנוע כמה אלפי מקרים מוות כתוצאה מסוגי הסרטן הללו כל שנה.

ויטמין D נמצא בעיקר בחלב, במיץ תפוזים מועשר, ביוגורט ובגבינה. גרלנד המליץ לכל מי שאינו צורך 1000 יחידות סטנדרטיות של הוויטמין ביום להגביר את הצריכה שלו באמצעות תוספי מזון, כמות שלדבריו נמצאת בטווח הצריכה הבטוח שקבעה האקדמיה הבינלאומית למדע.

כותבי המאמר הוסיפו שצריכת הוויטמין חשובה במיוחד לאנשים במדינות צפוניות, שם קרינת השמש – מקור נוסף לויטמין D – חלשה יותר. גם בעלי עור כהה במיוחד, הגורם להם לקלוט פחות שמש, חשוב שיקפידו על צריכת הוויטמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully