וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה להחזיר סרבני התנתקות לישיבות הסדר

26.12.2005 / 20:02

בני ישיבות ההסדר שסירבו להשתתף בהתנתקות הוצאו מההסדר, וישרתו 3 שנים. ההחלטה מעוררת מחאה, ומאות חתמו על עצומה כנגדה

מאות בני ישיבה מוחים על ביטול ההסדר עם בני ישיבות שהתנגדו להתנתקות. הם הפיצו עצומה שנשלחה אל איגוד ישיבות ההסדר, הנפתחת במילים "אנו תלמידי ישיבות הסדר שונות, פונים אליכם, ראשי הישיבות ואיגוד ישיבות ההסדר, לעשות ככל יכולתכם כדי להשיב אל שורות ההסדר את 24 בני הישיבות, שהצבא ביטל את ההסדר עימם, ואשר הועברו לשירות רגיל שמשכו שלוש שנים, בשל סירובם למלא את פקודת ההתנתקות. זהו עונש שניתן להם בנוסף לענישתם בימי מחבוש ובהעברתם מתפקידיהם הקרביים". העצומה נשלחה לכל ראשי ישיבות ההסדר ולמנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי. חתמו עליה כ-1200 בני ישיבות הסדר.

מארגני העצומה אמרו כי הם חושבים שתפקידו של איגוד ישיבות ההסדר לא יכול רק להסתכם בצד הטכני של השירות הצבאי, בדאגה לשיבוץ מתאים לחייל הדתי, וביצירת מחלקות המורכבות מחיילי הסדר בלבד, אלא חייב לכלול טיפול בכל בעיותיו של החייל ועמידה עיקשת יותר על קיום ההסדר בין הישיבות לצבא. "עכשיו תלמיד לא יוכל יותר לסמוך על ראשי הישיבות שלא יפקירו אותו מול המערכת הצבאית, וגם הצבא לא יפחד עוד לפגוע בשאר ההסכמות שהובילו לשיתוף פעולה בין הישיבות לצבא, כמו ענייני צניעות, שבת, כשרות וכדומה", נכתב בעצומה.

במהלך העצומה מבקשים כותביה לדרוש את ביטול העונש הנוסף, ומאיימים בהפסקת ההסדר בין הרבנים לצבא. "רבנים, תלמידים שלכם נענשו בביטול ההסדר עימם, והושארו לשירות של 3 שנים בצבא, ואתם ממשיכים לשתף פעולה עם ראשי הצבא כאילו לא קרה כלום", נכתב בעצומה. "הגיעה השעה להעמיד בפני הצבא את ההחלטה אם להמשיך ולקיים את ההסדר עימנו כלשונו ולאפשר שירות בצבא על פי הנורמות המוסריות שאנו מאמינים בהם על כל המשתמע מכך – או לוותר על נוכחתנו והשתתפותנו בעול הצבאי".

הרב דוד סתיו, ראש ישיבת ההסדר פתח תקווה, הביע שמחה על כך שבחורים מגלים רגשי סולידריות עם חבריהם. "עם זאת איגוד ישיבות ההסדר לא נח ולא הפסיק לרגע לעסוק בנושא הזה, ולדרוש משלטונות הצבא לשחרר את הבחורים", אמר, "אך לא כל דבר שנעשה מתחת לפני השטח צריך לחשוף. אולי יש בחורים שחושבים שצריך היה "לשבור את הכלים" והאיגוד היה צריך לא לשלוח מחזור לצבא, ודברים דומים לכך, אבל דעת ראשי הישיבות שלא היינו משיגים בכך משהו אלא התוצאה הייתה הפוכה".

בנוסף לכך מאיגוד ישיבות ההסדר מבהירים שמדובר ב- 17 חיילים ולא ב- 24 כפי שנכתב בעצומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully