וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: נצ"מ יורם לוי סייע למשפחת פריניאן

25.12.2005 / 14:24

נצ"מ אמיר גור אמר את הדברים בפני ועדת החקירה בפרשת האחים פריניאן. הוועדה תחקור כנראה גם את מינוי המפכ"ל קראדי

נצ"מ אמיר גור, שהיה מפקד ימ"ר דרום במשטרה, אמר היום כי לפי התרשמותו, נצ"מ יורם לוי, מפקד היחידה כיום, סייע למשפחת פריניאן. בעדותו בפני ועדת החקירה בפרשת האחים פריניאן, אמר גור כי לאורך השנים קיבל כמה פעמים סימנים לכך. בקול ישראל דווח, כי עדותו של גור בפני הוועדה נמשכה כשלוש שעות וחצי.

כאשר נשאל אם לפי דעתו יכולים קציני משטרה לשבש הליכי חקירה באמצעות נקיטת סחבת בטיפול בה, השיב כי עד לפרשה המדוברת היה בטוח שלא.

יובל יועז, "הארץ", מוסיף: לדברי יו"ר הוועדה, השופט בדימוס ורדי זיילר, הוועדה תשקול לבדוק גם את נסיבות קבלת ההחלטה על מינוייהם של משה קראדי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ושל יורם לוי למפקד ימ"ר דרום. לוועדה נתונות סמכויות מלאות של ועדת חקירה ממלכתית, והיא תוכל גם לחקור עדים, לדרוש מסמכים ולהטיל סנקציות. מסקנותיה יוגשו עד סוף יוני 2006.

כתב המינוי של הוועדה מסמיך אותה לבדוק את התנהלות המשטרה במסגרת החקירות הנוגעות לאחים פריניאן, החל מרצח העבריין פנחס בוחבוט ב-1999 ועד רצח השוטר לשעבר צחי בן אור ב-2004, וכן את התנהלות הפרקליטות במסגרת המגעים לחתימת הסכם עד מדינה עם בן אור. עם זאת, בכתב המינוי נאמר כי "ככל שהוועדה תמצא מקום לבחון היבטים נוספים הנוגעים לעניין, או אירועים החורגים מעבר לטווח הזמנים שהוגדר, היא תוכל לעשות כן, תוך תשומת לב לצורך להימנע מפגיעה בחקירות שעדיין מתקיימות ובמשפט התלוי ועומד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully