וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר על טלי פחימה 3 שנות מאסר

22.12.2005 / 9:21

במסגרת עסקת הטיעון שנחתמה תשוחרר פחימה בעוד 10 חודשים, לאחר שריצתה כבר 16 חודשים במעצר ובשל התנהגות טובה

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עסקת הטיעון שנחתמה בין הסניגוריה לבין התביעה בפרשת טלי פחימה וגזר עליה 3 שנות מאסר. פחימה הורשעה במגע עם סוכן חוץ מתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה, מסירת ידיעה לאויב לתועלתו ועבירה של הפרת הוראה חוקית.

כמו כן, קיבלו השופטים שלי טימן, תחיה שפירא ושרה ברוש את ההצעה שינוכה לפחימה שליש מתוקפת המאסר על התנהגות טובה ושליש נוסף על השהות שלה במעצר, במשך 16 חודשים וכך תשוחרר פחימה בעוד 10 חודשים.

"חומרת העבירות", כתבו השופטים, מתייחסת גם "למישור הלאומי, החברתי והמוסרי, לפיכך רואים אנו חשיבות רבה להודאתה של הנאשמת בעבירות אלה, ובמיוחד בדבריה לבית המשפט שנימתם חיובית מאוד ויש בהם תפנית גדולה לעומת הנימה שנשמעה בחקירותיה, ביחס לאנשי כוחות הביטחון, ובאולם הדיונים בראשיתו של הדיון".

השופטים חתמו את גזר הדין באומרם כי הגיעו למסקנה שהעונש המוסכם בהסדר הטיעון הנו "מאוזן, ראוי ותואם את המדיניות השיפוטית ואת שיקולי ההרתעה והגמול". העונש המירבי על כל אחת משתי העבירות הראשונות שבהן הודתה הוא 15 שנות מאסר. אולם הצדדים הסכימו, כי ייגזרו עליה שלוש שנות מאסר בפועל בלבד, וכן מאסר על תנאי אם תיכנס לשטח צבאי סגור.

יעל לרר, חברה קרובה של פחימה, אמרה לאחר גזר הדין, כי לדעתה "בית המשפט קבע היום כי התיק ריק מתוכן ויש כאן רדיפה פוליטית. זאת הקלה גדולה שהסיפור הסתמי והמיותר הזה עומד להסתיים" דברי לרר.

עו"ד אורלי בן ארי, עורכת הדין מטעם התביעה, הגיבה לטענה כי פחימה הואשמה בסעיפים בודדים בלבד מתוך סעיפי האישום שעמדו נגדה ואמרה, כי "כתב האישום ייחס לה עבירות ביטחוניות חמורות מאוד כגון העברת מלל מחומר סודי צבאי וההאשמות הללו נשארו בעינן. ההרשעה שלה נובעת מאותן עובדות שהיו לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully