וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ניצח בבחירות בליכוד עם 44.4%

20.12.2005 / 7:20

גבר על סילבן שלום שזכה ל-33%. פייגלין הפתיע וסיים במקום השלישי עם 12.4% וישראל כץ סיים רביעי עם 8.7%

לאחר ספירת 98% מקולות המצביעים בבחירות לראשות תנועת הליכוד עולה כי בנימין נתניהו קיבל 44.4% מהקולות, סילבן שלום קיבל 33%, משה פייגלין קיבל 12.4% מהקולות וישראל כץ קיבל 8.7% מהקולות. בקול ישראל דווח כי סך אחוז ההצבעה עמד על 44.6% ממתפקדי הליכוד.

אמש, לאחר זכייתו הגיע נתניהו למצודת זאב בתל אביב. בנאום הניצחון שלו הכריז: "הערב הליכוד מתחיל את דרכו חזרה להנהגת המדינה". נתניהו הודה לפעילי הליכוד, לח"כים ולשרים ולמתייצבים לצדו - ולאשתו שרה, "שגילתה המון אורך רוח וסובלנות".

לדבריו, הוא והשר סילבן שלום "יילכו ביחד" במערכת הבחירות הקרובה. "צריך לעבוד קשה כדי להחזיר את הליכוד לעצמנו ואז להנהגת המדינה", אמר נתניהו, "מכאן הולכים רק מעלה, מעלה, מעלה".

משה פייגלין שהפתיע וזכה במקום השלישי בבחירות לראשות הליכוד אמר הבוקר כי "התוצאות מראות שהציבור מבין שקיימת אלטרנטיבה יהודית ואני שמח שהעלנו את נושא את סדר היום היהודי לתודעה רחבה". בתגובה לדברי חברים במפלגת הליכוד, ביניהם ח"כ לימור לבנת שאמרה כי פייגלין לא מייצג את הליכוד אמר פייגלין: "אני רואה בהכפשות אלו אלמנט אנטישמי מסוים. אם לא הייתה לי כיפה וזקן לא היו מתייחסים אליי ככה". פייגלין הוסיף כי מפלגת הליכוד אינה נחשבת לקיצונית אלא מדובר במרכז שפוי.

ישראל כץ, אשר זכה במקום הרביעי והאחרון בבחירות לראשות תנועת הליכוד, אמר הבוקר כי הוא מצטרף לבנימין נתניהו לאיחוד הליכוד. בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 10, אמר כץ כי כעת על הליכוד לצאת למאבק מול יריביו העיקריים, מפלגות העבודה ו"קדימה". כץ הוסיף כי הוא סבור שעל שרי הליכוד לעזוב את הממשלה.

ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל עדכון לבית החולים על אחוזי ההצבעה בליכוד ועל המגמות. לדברי יועציו אמר כי הוא בעיקר הופתע מאחוז התמיכה הגבוה שלו זכה משה פייגלין. בסביבת שרון אמרו כי "נצחונו של ביבי מסמן את נצחון הדרך הקיצונית וכל העולם יודע מי זה ביבי בברור, כי מיד לאחר בחירת רשימת הליכוד לכנסת ב-3 בינואר, תהיה עזיבה מסיבית של פעילים מרכזיים וראשי סניפים לקדימה".

ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, אמר בתגובה לתוצאות הבחירות בליכוד, כי "על התנועה השתלטה קבוצת פייגלין-ביבי שמייצגת את הימין הקיצוני המתלהם, בניגוד לליכוד שהיה פעם תנועה של הסכמי שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully