וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלתי הודעה שלראש הממשלה יש בלבול קל בדיבור"

19.12.2005 / 7:03

כך אמר אמש פרופ' בולק גולדמן, רופאו האישי של ראש הממשלה. שרון סיים בערב פגישה עם שמעון פרס ואז חש ברע. אירועי אמש בירושלים

ראש הממשלה, אריאל שרון, פונה אמש בסביבות השעה 20:00 לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שחש ברע. מבית החולים נמסר כי שרון, בן ה-77, נמצא בהכרה מלאה וכי עבר סדרת בדיקות. לפי דיווחים מבית החולים, שרון עבר אירוע מוחי (CVA) קל, שנגרם כתוצאה מקריש דם, ומצבו יציב.

שרון סיים אמש, סמוך לשעה 19:00, פגישה עם ח"כ שמעון פרס, שסיפר לו על נסיעתו האחרונה לאירופה. ב"הארץ" דווח, כי לאחר שפרס יצא, קיבל שרון מסמכים לחתימה מעוזרו, ליאור שילת, וממזכירתו מרית דנון. שרון אמר לדנון שהוא לא חש בטוב, והיא יצאה להתקשר לבנו גלעד. בינתיים אסף שרון את דבריו ויצא בכוחות עצמו למכוניתו. ככל הידוע, במכונית חלה הרעה במצבו. גלעד שרון ביקש שהשיירה המאובטחת תצא לבית החולים שיבא בתל השומר, שבו נמצא רופאו האישי של שרון, פרופ' גולדמן.

ראש הממשלה ביקש לנסוע לביתו חוות שקמים, אבל פרופ' גולדמן, שהתרשם כי ראש הממשלה "מבולבל", אמר שיש להביאו לבית החולים הקרוב ביותר. "קיבלתי הודעה שלראש הממשלה יש בלבול קל בדיבור. ראש הממשלה אמר שהוא רוצה לנסוע לחווה או לתל-השומר ואני דרשתי שיגיע לבית החולים הקרוב ביותר, הדסה עין כרם", סיפר פרופ' גולדמן. השיירה שינתה כיוון ויצאה להדסה עין כרם, לשם הגיעה סמוך ל-20:00.

על פי הדיווחים, הוכנס שרון לחדר הטראומה, המשמש בדרך כלל אח"מים גם אם מצבם לא חמור. לפי כמה דיווחים, עם כניסתו לבית החולים, איבד שרון את הכרתו לזמן קצר. ואולם, מלשכת שרון נמסר, שהוא לא איבד את הכרתו בשום שלב.

בניו של שרון, מזכיר הממשלה ואולמרט באו למקום

סגן מנהל בית החולים, יובל וייס, אמר בהודעה רשמית של בית החולים, כי ראש הממשלה היה בהכרה מלאה במהלך כל הזמן, כולל זמן הבדיקות, והוסיף כי שרון לא נזקק להתערבות פולשנית כלשהי. עוד אמר ד"ר וייס, כי שרון יאושפז להמשך בירור והשגחה במחלקה הפנימית וככל הנראה ישוחרר מבית החולים בהקדם. גורמים בבית החולים דיווחו, כי בדיקת ה-MRI שעבר שרון נמצאה תקינה.

פרופ' גולדמן אמר כי "ראש הממשלה נמצא בהכרה. הוא מדבר חופשי ומתנועע ומתבדח. הוא עבר אירוע מוחי קל. חד משמעית לא נגרם לו שום נזק". הפרופ' גולדמן הדגיש, כי אין כל פגיעה בתפקודו של שרון. לדבריו, "הוא מדבר עכשיו עם כולם ומתעניין מה נעשה, מה אומרים, איך מתייחסים לידיעה. אני אמרתי לו שאני הולך הביתה, אם הייתי מוטרד ממצבו לא הייתי הולך. זה נכון שראש הממשלה בן 77, זה נכון שהוא נמצא בלחץ גדול, אבל אין לו שום בעיות רפואיות".

בניו של ראש הממשלה, ח"כ עמרי שרון וגלעד שרון, הגיעו לבית החולים כשעה קלה לאחר שהגיע אביהם. אל המקום הגיעו גם מזכיר הממשלה, ישראל מימון, וממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט. היחידה לאבטחת אישים חסמה את כל מתחם הכניסה לחדר המיון. מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אילן פרנקו, הגיע למקום. סמוך לבית החולים התקהלה כמות גדולה מאוד של עיתונאים מהארץ ומרחבי העולם.

לשרון יש ליווי רפואי צמוד בשגרה

ראש הממשלה מלווה באופן קבוע ברופא בלשכת ראש הממשלה, הוא זה שטיפל בו באירוע וזה שפינה אותו לבית החולים. הפראמדיק שהוצמד לשרון מלווה אותו 24 שעות ביממה, וקיבל סיווג מתאים מהשב"כ.

הפעם האחרונה בה שרון היה בבית החולים היתה בפברואר 2004, לאחר שסבל מריסוק אבנים בדרכי השתן. בכל פעם שעניין גילו המופלג עולה על הפרק, שכן שרון הוא ראש הממשלה המבוגר ביותר שהיה במדינת ישראל, הוא דואג לספר על כך שבני משפחה רבים שלו נפטרו בגיל מאוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully