וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנרד לדרום לונדון לגלגל משהו?

עומר בן רובי, לונדון

3.7.2001 / 12:47

משטרת לונדון קבעה: מאתמול מותר לעשן ג'וינט ברחובות בריקסטון שבבירה הבריטית; אפילו הממשלה תומכת ורק האופוזיציה מגמגמת ש"מריחואנה היא מקפצה לסמים קשים"; אמסטרדם, מאחורייך

נכון, לונדון היא עדיין לא אמסטרדם: המריחואנה אינה חוקית באיים הבריטיים, וגם ה"קופי שופס" הן בגדר חלום. ובכל זאת, אתמול רשמה הבירה הבריטית היסטוריה קטנה בשכונת בריקסטון. שכונת המהגרים בדרום לונדון היא מעתה המקום היחיד בכל הממלכה המאוחדת, שבו מותר לעשן סיגריית חשיש ברחוב, ללא חשש למעצר או חקירה.

לפי החלטת משטרת לונדון, לכל היותר יזכה המעשן לשיחת אזהרה דידקטית עם שוטר מזדמן, ממנה יוכל להירגע עם צינגלה נוסף. את הניסוי החברתי יזם ניצב בריאן פאדיק ממשטרת לונדון, במטרה לפנות את זמנם של השוטרים למאבק האמיתי בסוחרי ההרואין והקוקאין בבריקסטון מוכת הפשע. הניסוי יימשך כחצי שנה, ואם יהפוך את רחובות השכונה לשלווים יותר, הוא צפוי להתפשט לאזורים אחרים בבירה.

לא רק המעשנים מחזיקים אצבעות לניסוי. "בינינו, כולם מעשנים גראס. אם נניח למעשנים תפחת המתיחות בינינו ובין הקהילה", אמר שוטר במשטרת לונדון לוואלה! חדשות. "הרי אין טעם בפעילות משטרתית נגד המריחואנה. בין כה וכה הקרב הזה אבוד מראש"

"דע לך שזה לא חוקי"

הניסוי המשטרתי יוצא לדרך כשבצלו מתנהל מאבק פוליטי חריף. שר הפנים בממשלת הלייבור, דייויד בלנקט, נתן את ברכת הדרך לניסוי. את החגיגה קילקלו השמרנים באופוזיציה. "תפקיד המשטרה הוא לאכוף את החוק ולא לשנותו. רק הפרלמנט יכול לקבוע מדיניות חדשה בנושאים כאלה", אמרו השמרנים. לחיזוק טענותיהם, מגייסת האופוזיציה טיעון ישן-נושן, לפיו "מריחואנה היא מקפצה לסמים הקשים יותר", ומסכמת: "אין סיבה להפוך את בריקסטון לגן עדן לדילרים". אך כמו תמיד - הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

שוחרי הלגליזציה של הסמים הקלים בלונדון פתחו אתמול בחגיגות. כמה מהם אף הגיעו במיוחד לחזית תחנת המשטרה בבריקסטון, לגלגל ג'וינט ארוך במיוחד. אחד מהם, נכה בכיסא גלגלים, הגיע במיוחד מצפון לונדון. לדבריו, הוא מעשן כבר 33 שנים אך אתמול, לראשונה, דיבר על כך עם שוטר. "באמצע הג'וינט מול תחנת משטרת בריקסטון ניגש אליי שוטר ושאל: 'האם מדובר במריחואנה?' עניתי שכן. 'דע לך שזה לא חוקי', הוא אמר לי. הסכמנו שאנחנו לא מסכימים בעניין ונפרדנו זה מזה לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully