וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 גברים מוסלמים נעצרו הבוקר בפרברי פריס

12.12.2005 / 15:09

הגברים, רובם ממוצא תוניסאי ומרוקאי, חשודים בשוד ופשע מאורגן שנועד לממן קבוצות מולסמיות קיצוניות

25 גברים, רובם ממוצא תוניסאי ומרוקאי, נעצרו הבוקר באזור פריס, במהלך חקירת מקורות המימון של קיצונים מוסלמים בעקבות המהומות בפריז בחודש שעבר. גורמים רשמיים במשטרת צרפת אמרו שהחוקרים מאמינים כי כמה מהעצורים מעורבים בפשע מאורגן, והשתתפו במקרי שוד חמושים שנועדו למימון קבוצות מוסלמיות. בסוכנות AFP דווח, כי החשודים העיקריים, 20 במספרם, נעצרו בבתיהם בפרברי פריס ב-6:00 בבוקר (7:00 שעון ישראל), ושאר החמישה בשעות שלאחר מכן.

החשודים היו תחת מעקב במשך כמה שבועות ונעצרו הבוקר, לאחר שהראיות שנאספו הצביעו כי הם מתכננים "פעולות אלימות". "לא זיהינו עדיין מטרות מדויקות או טווח זמן, אבל אנחנו משוכנעים שהם מתכוונים לפעול", אמר אחד הגורמים. מדעני המשטרה הצטרפו למעצרים כדי לחפש שרידי כימיקלים וחומרים בקטריאליים או אטומיים.

הגורמים אמרו כי מרבית העצורים הם אזרחי תוניסיה ומרוקו, בגילאי 25-35, אולם לכמה מהם אזרחות צרפתית. כמה מהעצורים "מוכרים למשטרה בשל החזקת ניירות מזויפים והשתתפות במקרי שוד", וכמה מהם ביקרו "במדינות הנמצאות תחת מעקב של סוכנויות מודיעין מערביות", אמרו. אחרים תככנו, לפי החשד, נסיעה לעיראק, או ניסו לגייס לוחמים מתנדבים שיסעו אליה", הוסיפו.

למשטרה יש כעת ארבעה ימים לתחקור העצורים, לאחריהם הם חייבים להאריך את מעצרם בצו שופט או לשחררם. בפשיטות הקודמות מרבית העצורים שוחררו ללא אישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully