וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לשרון: הכר בוורסאי כ"אסון לאומי"

לירון מרוז

2.7.2001 / 17:09

ראש עיריית ירושלים קרא לראש הממשלה לתמוך בהצעת חוק בנושא; ביקש ממנו להנחות את המערכות הממשלתיות לסייע בליווי, בתמיכה ובשיקום משפחות ההרוגים והפצועים

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, פנה היום לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה להכיר באסון ורסאי כ"אסון לאומי". באסון, שאירע באולמי ורסאי ב-24 במאי, נהרגו 23 בני אדם ונפצעו מאות שבאו לחגוג בחתונתם של קרן ואסי דרור.

במכתבו קרא אולמרט לשרון להודיע באופן מיידי על תמיכתו בהצעת החוק המכריזה על האירוע הטראגי כאסון לאומי: "אסון ורסאי שפקד את עירנו לפני למעלה מחודש קשה מאוד לכולנו... ככל שחולפים הימים מתבהרים יותר ויותר קשיי משפחות ההרוגים והפצועים וכן הצרכים הרבים הנדרשים למערכות המקצועיות על מנת לסייע, לתמוך ולתת מענה לצרכים ולקשיים הרבים... אני קורא לך להנחות את המערכות הממשלתיות לסייע בידינו בליווי, בתמיכה ובשיקום של המשפחות היקרות".

מצבן הכלכלי של המשפחות על סף קטסטרופה

מצבם הכלכלי והנפשי הקשה של נפגעי אסון ורסאי, עלה היום בוועדת הפנים של הכנסת, שדנה בטיפול הרשויות והממשלה בהם.

רונן מורנו, נציג המשפחות, שאמו ודודתו נהרגו באסון, סיפר שעד היום שום גורם ממלכתי ורשמי לקח על עצמו את הטיפול בעניין: "הפצועים ומשפחות ההרוגים מגיעים לפת לחם - חלקם מבקשים שנספק להם ארוחה חמה, אין מי שיטפל בהם. אנשים נותרו ללא בסיס עיקרי לחיים שלהם".

אביו של החתן אסי, ציון דרור, אמר: "כל החיים תרמנו למדינה. למה המדינה לא נותנת לנו? גם לה יש חלק בעניין. זאת לא חקירה של שבועיים. המדינה חייבת לקחת על עצמה אחריות".

עורך הדין של משפחות הנפגעים, יגאל מלמד, הזהיר: "בעוד 50 יום תהיה קטסטרופה כלכלית, שכן הביטוח הלאומי מכסה את 90 הימים הראשונים ולאחר מכן יש להגיש תביעה לביטוח נכות שהטיפול בה נמשך זמן רב".

הנפגעים ביקשו, מלבד עזרה כספית, שייקבע שוועדת החקירה שהוקמה אתמול תבדוק גם את נסיבות האסון הספציפי שלהם ולא את מצב המבנים בארץ בלבד וכן שהממשלה תדאג לעניין ההנצחה. בעת הדיון נחשפה מערכת של קשיים ומכשולים ביורוקרטיים שמקשה מאוד על חזרתם לשגרה של הנפגעים. נציג הביטוח הלאומי אמר כי נכון לעכשיו הטיפול בהם נעשה כמו בכל נפגע אחר ללא התייחסות לכאב, סבל או צער. נציג עיריית ירושלים אמר כי העיריה מטפלת במשפחות באופן זמני בלבד שכן אין לה כסף לכך. נציגת משרד העבודה אמרה כי הוגשה בקשה לקבלת תוספת תקציב ממשרד האוצר אולם תשובה טרם נתקבלה.

הנוכחים בדיון סיפרו על חוסר עזרה שהם מקבלים גם בדברים אחרים. אלונה דיין, שבנה איתי, בן השלוש וחצי נהרג, סיפרה כי חוץ מתרומה של 6,000 שקלים לא קיבלה דבר.

ציון דרור סיפר כי אחיו, שאשתו ושניים מילדיו נהרגו, היה צריך לשלם 24,000 שקלים על שלושה קברים: "אני לא יכול לדבר איתו", הוא אמר, "אני שואל אותו 'מה נשמע?' והוא אומר לי 'מה נשמע?'. אני שואל אותו 'מה אני יכול לעזור לך?' והוא עונה לי 'מה אתה יכול לעזור לי?'".

בסופו של הדיון הוחלט לבקש מיו"ר ועדת הכנסת לזרז את הצעת החוק של ח"כ רוני מילוא למתן פיצויים לנפגעי אסון ורסאי, לפנות לראש הממשלה ולבקש ממנו להכיר באסון ורסאי כאסון לאומי וכן לבקש מנשיא בית המשפט העליון לקצוב זמן לפעילות ועדת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully