וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: הסינים אשמים בעלייה במחירי הנפט

איתמר סיידא

4.12.2005 / 19:30

הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה: בסין יצאו 300 מיליון אנשים מקו העוני, וזה אומר ש-300 מיליון איש מדליקים נורת חשמל - רק גורם זה לבדו מעלה את מחירי הנפט בעולם"


הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, שלמה מעוז אמר בועידת ישראל לעסקים כי הסינים אחראים להמון תהליכים כלכליים בעולם "מי הביא את הנפט להכפיל את עצמו? הסינים. בסין יצאו בשנים האחרונות 300 מיליון אנשים מקו העוני, וזה אומר ש-300 מיליון איש מדליקים בו זמנים נורת חשמל - רק גורם זה לבדו מעלה את מחירי הנפט בעולם".

לדבריו הסיניפ משפיעים גם על שערי המטבע בעולם: "יש להם יתרות מטבע חוץ בגובה 750 מיליארד דולר איתן הם רוכשים דולרים ומותירים את המטבע האמריקאי ברמה גבוהה. בטווח הארוך, אם סין תחליט לקנות פחות דולרים או תעבור לרכוש את מטבע היורו, זה יכול להביא להתרסקות מחיר הדולר".

לדברי מעוז "המשק הישראלי יצמח בשיעור הגבוה מ-5% בשנה הבאה - תחזית טובה בהרבה מזו של משרד האוצר ובנק ישראל, המדברת על צמיחה של 3.9% בלבד. הם נותנים תחזית שמרנית מאחר שמדובר בשנת בחירות ומשרד האוצר רוצה לשמור על הקופה הציבורית. הוא אינו רוצה שכל מיני גופים יתחילו לטמון את ידיהם בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully