וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הפועלים: לא בטוח שנשווק פנסיה

איתמר סיידא

4.12.2005 / 18:59

לשאלה מה הבנקים יעשו עם הכסף ממכירת הקרנות ענה צבי זיו: "יש לנו נוהג לתת 50% כדיבידנד"

מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר בועדת ישראל לעסקים כי "למרות שכולם בטוחים שהבנקים ימהרו להיכנס לשיווק מוצרי פנסיה, אין ודאות כי המהלך יתבצע. ההחלטה אם להיכנס לתחום תהיה תלויה בפוטנציאל הרווח שיהיה לבנק".

זיו הוסיף כי הוא מוטרד מרווחיות מערכת ההפצה: "בעוד שנה - שנתיים נצטרך לשאול את עצמנו מה אנחנו צריכים לעשות עם מוצרים פיננסים שלא מרוויחים. זה לא איום, פשוט צריך לזכור שאנחנו גוף שיש לו מטרות רווח".

בתגובה לדברים אמר המפקח על הביטוח ידין ענתבי שהשתתף בפאנל, אשר כלל את ראשי הבנקים וחברות הביטוח, כי "הבנקים עומדים בתור כדי להיכנס לתחום".

כצפוי, זיו תקף את הרפורמה בשוק ההון ואמר כי "הרפורמה מביאה למצב שמרבית החיסכון של המערכת במשק עוברת לידי חברות הביטוח. נוצר פה ריכוז גדול מאוד וחזק מאוד, ואם הייתה מטרה של טיפול בריכוזיות ניתן להגיד שהיא עברה מנקודה אחת לנקודה שנייה".

יו"ר בנק לאומי, איתן רף תקף גם הוא את הרפורמה ואמר כי "אחרי שמכרנו את הקופות והקרנות, הפכנו מבנק יוצר ומשווק לבנק יועץ ומשווק". לדבריו "בניגוד לעולם, בישראל הרגולציה מונעת מהבנקים לגדול על ידי מיזוגים ורכישות ולכן אנחנו נאלצים להתפשט לפעילות בינלאומית - דבר שהוא הרבה יותר מסוכן".

ענתבי השיב לבנקים ואמר כי "אם פעם היו 2-3 גופים שמכרו מוצרי פנסיה, עכשיו יש 5-6 גופים חדשים בנוסף ל-2-3 הגופים שהיו קיימים. כך שלומר שהריכוזיות עברה מהבנקים לחברות הביטוח - זה ממש לא נכון".

מנכ"ל מגדל, איזי כהן הסביר מדוע החברה לא השתתפה במרוץ לקניית נכסי הבנקים: "קופות הגמל זה מוצר שילך לעולמו ולכן לא מצאנו סיבה לקנות אחת כזו. צריך לזכור שמרכז הפעילות של חברות הביטוח הייתה ותיהיה מכירת ביטוח. מכירה של מוצרים פיננסים הם שירות משלים ולפעמים כדי לא להשקיע במשהו אם אין אפשרות להחזיר את ההשקעה".

לשאלה מה הבנקים יעשו עם הכסף ממכירת הקרנות ענה זיו: "יש לנו נוהג לתת 50% כדיבידנד. לגבי שאר הכסף אנחנו נחליט מאוחר יותר". מנכ"ל מגדל הזכיר שגם בקופתו מונחים מיליארד שקלים ואמר כי "אם לא נמצא משהו שמחזיר את ההשקעה נחזיר את הכסף לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully