וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: תחל בניית מתקן התפלת מים באשדוד

תמר נהרי

2.7.2001 / 7:55

הקבינט החליט: חקלאים ייפוצו עבור קיצוץ במיכסות מי השקייה; נציב המים: שינויים ביולוגיים בכנרת מסכנים את שימושה כמקור מי שתייה

הקבינט הכלכלי-חברתי אישר אתמול תוכנית קיצוץ מרצון של מים לחקלאות. בדיון לפתרונות אפשריים למשבר במשק המים בישראל התקבלו שתי החלטות: לאפשר ל"מקורות" להתחיל מייד להקים מתקן התפלה באשדוד, והשניה, אימוץ תוכנית משרד האוצר לתמיכה בחקלאים שיסכימו לקיצוץ מכסות המים שלהם. קיצוץ זה נוסף על צימצום ב-50 אחוזים במכסות שכבר מבוצע. התוכנית החדשה של הקטנת מיכסות המים תהיה לתקופה של שנה עד שלוש שנים.

ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי על פי תוכנית האוצר החדשה, חקלאים שיסכימו לקצץ במיכסות המים שלהם יזכו לפיצוי של 1.26 שקלים לכל קוב לגידולי שדה, ו-1.72 שקלים לכל קוב מים לגידולי שדה ו-2.3 שקלים לקוב מים במטעים, בירקות ובפרחים. שר החקלאות, שלום שימחון, העריך כי במסגרת התוכנית יהיה ניתן לרכוש בחזרה מהחקלאים, כבר השנה, מים בהיקף של 20 עד 40 מיליארד שקל.

במקביל קיימה אתמול ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין משבר המים בישראל את ישיבתה הראשונה. הוועדה שבראשה עומד חבר הכנסת דוד מגן, הוקמה כדי לבדוק מה הוביל למצב משק המים, למצוא את האשמים בכך ולהמליץ על פיתרונות אפשריים. נציב המים, שמעון טל, דיבר בפני הוועדה אתמול ואמר כי מפלסי אקוויפר ההר ואקוויפר החוף מצויים מתחת לקו האדום ושאיבת יתר מהם עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. נוסף על כך הזהיר טל כי בכינרת חלים שינויים ביולוגיים בשל ירידת מפלס המים וכי שינויים אלה יפגעו באיכות המים ומסכנים את המשך שימוש הכינרת כמקור מים לשתייה.

הוועדה החליטה להוציא דו"ח ביניים על פעילותה בהקדם האפשרי. ח"כ דוד מגן, יו"ר הוועדה, ציין: "ממשלות ישראל לא קיבלו החלטות אמיצות בנושא משק המים ונכנעו עד כה ללחצים של סקטורים בעלי אינטרסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully