וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נאלצתי להכניס את הכלכלה לניתוח

רותם דנון

4.12.2005 / 15:05

בנאומו בוועידת ישראל לעסקים אמר שר האוצר לשעבר: בניתוח צריך לפצוע את החולה. את פרץ כינה "אלוף העולם בשביתות"

שר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, טען היום כי המצב הכלכלי המשופר בישראל הוא תוצאת המדיניות שלו בלבד. בנאומו בוועידת ישראל לעסקים אמר נתניהו כי "נאלצתי בתחילת כהונתי להכניס את כלכלת ישראל לניתוח. היה למדינה אפנדיציט, והייתי צריך לנתח. בניתוח צריך לפצוע את החולה. בעוד אתה יוצא מחדר הניתוח, כבר אומרים לחולה: זה המנתח הרשע שחתך אותך. ידעתי שזה יקרה, אך ידעתי גם שנציל את החולה".

נתניהו אמר עוד כי "לא חינוך ולא מדע, רק הסרת חסמים כלכליים תקדם אותנו. אם החינוך היה הפרמטר הכי חשוב, אז בולגריה היתה המדינה המובילה באירופה". לדברי נתניהו, המתמודד על מועמדות הליכוד לראשות הממשלה, "אחרי שהשלמנו את שני השלבים הראשונים להצלת הכלכלה – שלב א' שהוא הבלימה ושלב ב' שהוא הצמיחה – כראש ממשלה אפעיל את שלב ג' שהוא הטיפול בעוני".

נתניהו הבטיח כי "ממשלה בראשותי תנקוט בצעדים הבאים: קיצוץ של 4 מיליארד שקל בתקציב הביטחון על פני ארבע השנים הקרובות, ואת זאת ניתן לעשות בלי לפגוע בביטחון, הורדת המע"מ ל-14%, הפעלת מס הכנסה שלילי, סיום תשתיות הרכבת והכבישים, סבסוד מלא למעונות יום לנשים עובדות. תוכנית מיוחדת להכשרת מעוטי יכולת כלכלית". לדברי נתניהו, "כל אלה אינם דברים חדשים, הם נכללו בתוכניתי מלכתחילה".

לאחר דברים אלה עבר נתניהו לתקוף את יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ. "אנשים מדברים על חמלה, וטוב לדבר, אך מה הם עשו? ניקח את עמיר פרץ, הוא אלוף העולם בשביתות: 610 שביתות ב-10 שנים. בממוצע מדובר בשביתה כל שבוע, הנזק הוא 16.5 מיליארד שקלים לקופת המדינה". עוד אמר נתניהו כי "פרץ מעולם לא שבת למען הטבת תנאים, אלא רק נלחם ברפורמות חיוניות. פרץ אחראי לאלפי מובטלים. שנינו קיבלנו גופים בפשיטת רגל – הוא את ההסתדרות ואני את המדינה. המובטלים שעבודתם הופסקה בגללו מצאו מקומות עבודה בכלכלה הדינמית שלי".

את נאומו סיים נתניהו בציטוט מנאום של ראש הממשלה שרון, המשבח את מדיניותו הכלכלית. בשעה זו נושא דברים בוועידה יו"ר העבודה, עמיר פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully