וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוד ההצלחה של טבע הוא מחויבותה למנהיגות"

אסף רותם

4.12.2005 / 11:54

ישראל מקוב: "טבע הפכה לבנצ'מרק של ענף הפרמצבטיקה". חיים רומנו: "האתגר באל על היה ליצור אווירה של סטארט אפ"

מושב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים התמקד במנהיגות עסקית ובתרבות הניהולית הדרושה לשם כך. יו"ר הפאנל ומנכ"ל טבע, ישראל מקוב, אמר: "סוד ההצלחה של טבע הוא מחויבותה למנהיגות. מנהיגות עסקית נמדדת בנתח שוק, אולם מעט חברות מצליחות לשמרו לאורך זמן. אלה שכן מצליחות הופכות לא רק למנהיגות התחום שלהן, אלא למנהיגות התעשייה בהן הן פועלות ולבנצ'מרק אליו יש לשאוף".

מקוב הוסיף כי "בשנים האחרונות הפכה טבע למנהיגת ענף הגנריקה, השכלנו להוביל שינויים בענף ובסביבה הרחבה יותר של תעשיית הבריאות. טבע היתה הראשונה לזהות את תהליך הקונסולידציה בשוק הגנרי, היא היתה הראשונה לפעול וזה הביא אותה להובלת השוק, לשינוי הענף כולו ולהיות הבנצ'מרק".

רביב צולר, מנכ"ל נס, שדיבר לאחר מקוב, דיבר על הקושי בהעברת שינויים בארגון. "מחקרי תורת המשחקים מראים בבירור כי אנשים אינם אוהבים שינויים. כדי ליצור תרבות ארגונית שמחבקת שינוי יש צורך במאמצים עקביים ועצומים. כדי לממש את החזון של נס להובלה בשוק הישראלי, נס רכשה 6 חברות תוך חצי שנה, זה הצריך שינויים עצומים, אבל נוצרה צמיחה אורגנית שהפכה את המשך הקונסולידציה בתחום שלנו למיותר מבחינתנו".

אלישע ינאי, מנכ"ל מוטורולה ישראל וסמנכ"ל בכיר במוטורולה העולמית, גיבה את הצמיחה האדירה בערך מוטורלה, מ-20 מיליארד דולר ל-60 מיליארד דולר תוך שנתיים, ביכולתה להתאים עצמה לגלובליזציה ובפרט לצמיחת השווקים הסלולריים בסין ובהודו. "עם כל הכבוד ל-7 מיליון מכשירים סלולריים בארץ, בסין מוכרים 7 מיליון מכשירים חדשים מדי חודש. יתרה מכך, שני שלישים מאוכלוסיית העולם מעולם לא דיברו בטלפון - כך שפוטנציאל הצמיחה הוא אדיר".

חיים רומנו, מנכ"ל אל על, הדגיש כי "האתגר באל על, שהפכה מחברה ממשלתית לחברה ציבורית, היה ליצור בחברה שקיימת 56 שנה אווירה של סטארט אפ, עם דגש על הלקוח. התחרות בארץ קיימת - אין נתיב אחד ללא תחרות בו מגוף זר. יש 40 חברות תעופה זרות שעובדות באופן סדיר בארץ".

עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, אמר: "מנהיגות נכונה פירושה רתימה של אנשים סביב חזון - ואז לחימה בלתי פוסקת למימושו. חזון הוא דבר חשוב וראוי, אך אי אפשר לדבר על חזון מבלי לדבר על אנשים. האנשים הם הערך האמיתי של הארגון, הם שהופכים את האסטרטגיה לתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully