וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומצא מכשיר שמבריח נודניקים בני-עשרה

1.12.2005 / 11:12

ה"יתוש" משדר תדר גבוה, שמבריח נערים שמציקים אבל לא מזיז למבוגרים. ממציאו פיתח בעבר מנורה שמבליטה חצ'קונים

הווארד סטייפלטון לא ידע את זה אז, אבל הרעיון בא לו כשהיה בן 12. הוא ביקר במפעל עם אביו, מנהל ייצור לונדוני. כשהדלת נפתחה ובחדר עבדו הפועלים עם ציוד הלחמה, הוא גילה שהוא לא מסוגל להיכנס. "הרעש! הרעש!", צעק הילד. "איזה רעש?", שאלו המבוגרים.

היום סטייפלטון כבר בן 39, ואת הלקח שלמד באותו יום לפני 27 שנים – שילדים יכולים לשמוע רעשים בתדרים גבוהים יותר ממבוגרים – הוא הפנים. הוא פיתח מכשיר שיספק, כך הוא מקווה, פתרון לבעיה הנצחית של בני-עשרה רעשניים, שמסתובבים מחוץ לחנויות, מחטטים באף ועושים צרות.

המכשיר, המכונה "היתוש" ("כי הוא קטן ומעצבן", הסביר סטייפלטון), משדר צליל בתדר גבוה, שיכול להישמע באוזני צעירים עד גיל 20, אך בני 30 ומעלה לא מסוגלים לשמוע אותו. הצליל נועד לעצבן צעירים, כך שלא יוכלו לסבול אותו ויסתלקו.

מושלם כמו תרסיס נגד בני נוער

עד כה נבדקו יכולותיו של "היתוש" במקום אחד בלבד – בכניסה לחנות בעיירה בארי שבוויילס. צעירים משועממים נהגו לשבת על הברזלים מחוץ לדלת, לעשן, לשתות, לצעוק ולקלל את באי החנות ולהפריע לשגרת המכירות בעיירה.

בעלי החנות תכננו להתקין מכשיר המשמיע מוזיקה קלאסית בעוצמה גבוהה, שיטה שמבטיחה שהפרחחים המקומיים יסתלקו, אבל לא הספיק לעשות את זה. בחודש שעבר בא סטייפלטון למקום והעניק לו "יתוש" לתקופת ניסיון חינם. התוצאות היו מיידיות, כאילו מישהו השתמש בתרסיס נגד בני-נוער: הנקודה שהיתה מאוכלסת על ידי צעירים כה רבים התנקתה מיושביה בן רגע. בהתחלה ניסה הקהל הקבוע להתאסף כרגיל, אך שוב ושוב נכנסו הנערים לחנות ו"התחננו להפסיק את הרעש". "אמרתי להם שזה בא להרחיק ציפורים מהחנות, בגלל שפעת העופות", סיפר בגאווה בעל החנות השקרן.

"זה רועש וצפצפני וזה חודר דרכך", אמרה ג'ודי אוונס בת ה-15, שעשתה קניות בחנות במקום להיות ביית הספר. "הילדה הזו היתה פעם קוץ בתחת, היתה יושבת ומקללת", סיפר בעל החנות המאושר, "עכשיו היא פשוט באה, עושה קניות והולכת".

זו לא המצאתו הראשונה של סטייפלטון, יועץ אבטחה המתמחה בסילוק פושטקים צעירים. בין היתר פיתח את "מנורת החצ'קונים", המטילה אור כחול על עורם מלא הפצעים של טורדנים צעירים ומבליטה את הראשים הצהובים של החצ'קונים שלהם או פגמים אחרים על עורם של בני הנוער המציקים.

מומחי שמיעה עדיין לא בחנו את ה"יתוש", אבל מאז שפורסם דבר קיומו הוא קיבל פניות מבעלי עסקים רבים, ששונאים בני-עשרה טפשים ומציקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully