וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תהדק את הפיקוח על ההגירה

29.11.2005 / 17:12

ראש הממשלה הודיע כי הממשלה תחמיר את התקנות לפיהן מקבלים בני זוג ומשפחות מהגרים אזרחות צרפתית, כחלק מהתגובה למהומות

ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה וילפן, הודיע היום כי ממשלתו תהדק את הפיקוח על ההגירה למדינה, כחלק מתגובתה למהומות וההרס שזעזעו את צרפת החודש.

במסגרת ההחלטה, נישואין בין אזרחי צרפת לזרים לא יוכרו באופן אוטומטי במדינה, אמר וילפן. הקונסוליות הצרפתיות בעולם ינפו את הזוגות לפני שהזרים שנישאו יוכלו לקבל אזרחות צרפתית. הצעדים הללו יאומצו על ידי הפרלמנט במחצית הראשונה של 2006, אמר.

דה וילפן הוסיף כי הממשלה זקוקה ליכולת לאכוף חוק כנגד פוליגמיה. לפי המספרים הרשמיים, קיימות בצרפת בין 8,000-15,000 משפחות פוליגמיות בצרפת. כמה גורמים רשמיים במדינה טענו כי פוליגמיה היא אחת הסיבות לכך שצעירים ממשפחות מוסלמיות נזקקות הצטרפו למהומות. לטענתם, ילדים למשפחות בהן כמה נשים נשואות לגבר אחד מגלים לעיתים קרובות בעיות בהתנהגות חברתית, בשל המחסור בדמות אב.

ההודעה העלתה את חמתם של פוליטיקאים המתנגדים לדה-וילפן, קבוצות למען זכויות האדם ואחרים.

הממשלה החלה לתקוף את הבעיות שהובילו לאלימות בפרברים העניים של צרפת, בהם מתגוררים מהגרים מוסלמים רבים מצפון וממערב אפריקה. הידוק הפיקוח על ההגירה בא במקביל להבטחות על הפחתת האבטלה בקרב צעירים ואפליה על רקע גזעני.

נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר לפני כשבועיים כי צרפת חייבת להיות נוקשה יותר באכיפת תקנות המאפשרות למהגרים להביא את משפחתם למדינה. וילפן אמר כי לא ישנה את החוק, אבל יאריך את התקופה שלאחריה מותר למהגר להביא את משפחתו משנה לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully