וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב המים: משק המים נתון בתהליכים בלתי הפיכים

תמר נהרי

1.7.2001 / 14:21

לדבריו מפלסי המים באקוויפרים מתחת לקו האדום; חשש חמור לפגיעה באיכות מי הכנרת; קובל: הממשלה לא פועלת לצמצום בהקצאות מים למשק העירוני

ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקירת משבר משק המים קיימה הבוקר את ישיבתה הראשונה. ראשון העדים שהוזמן להופיע היום בפני הוועדה, נציב המים שמעון טל, מסר כי חוות דעת של מומחים קבעו כי משק המים נתון בתהליכים בלתי הפיכים.

לדברי טל, נמצאים כבר עתה מפלסי המים באקוויפרים מתחת לקו האדום, ויש חשש כבד לחדירה של מים מלוחים במקומות רבים. טל ציין כי במספר מקומות כבר ארעו חדירות מים המלוחים, הגורמים לפגיעה בלתי הפיכה באיכות מי האקוויפרים, הנחשבים למצבור המים המשמעותי ביותר בארץ. הנציב טען עוד, כי סוג המשאבות לא יאפשר שאיבת יתר מהאקוויפרים, מעבר לכ-30 מליון קוב נוספים.

באשר למצב מי הכנרת אמר הנציב, כי כבר עתה יש חשש חמור לפגיעה קשה באיכותם, על רקע ממצאי בדיקות שנערכו באחרונה ועל פיהם חלה הרעה במצב האגם הן מבחינת מליחות המים, והן מבחינת שיעור האצות הרעילות במים.

הנציב ציין עוד, כי למרות שהוחלט השנה על צמצום בהקצאת המים למשק העירוני בשיעור של 100 מליון קוב, הממשלה טרם אישרה את הקיצוץ.

הוועדה החליטה להוציא דו"ח ביניים על פעילותה בהקדם האפשרי. ח"כ דוד מגן, יו"ר הוועדה, ציין: "ממשלות ישראל לא קיבלו החלטות אמיצות בנושא משק המים ונכנעו עד כה ללחצים של סקטורים בעלי אינטרסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully