וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' ברוורמן הצטרף למפלגת העבודה

24.11.2005 / 13:07

במסיבת עיתונאים הודיע פרץ על הצטרפותו של נשיא אוניברסיטה בן גוריון, שניהל מגעים גם עם שרון. ברוורמן: אל תפחדו פרץ לא קומוניסט

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, כינס בצהריים מסיבת עיתונאים שבה הודיע על הצטרפותו של נשיא אוניברסיטת בן גוריון, הפרופ' אבישי ברוורמן, למפלגה. המהלך מהווה מכה לראש הממשלה, אריאל שרון, שהציע לברוורמן להצטרץ למפלגתו החדשה "קדימה". ברוורמן אמר כי דרכה של ישראל צריכה להיות סוציאל-דמוקרטיה עם אמונה ברורה בתחרות חופשית. ברוורמן, שמילא שורת תפקידים בבנק העולמי, קרא לחבריו במגזר העסקי: "אל תפחדו מפרץ, הוא לא קומוניסט. הוא הולך בדיוק בדרכו של ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כי אסור לנו ללכת בדרך התאצ'ריסטית".

פרץ אמר, כי הוא רואה בברוורמן את אחד השותפים המרכזיים בעיצוב מדינת ישראל בעתיד. "נוכחותו של אבישי כאן בבית תנועת העבודה מצביעה על כך שתנועת העבודה מצליחה בין לילה להתחבר למקורותיה, לכבד את מעמדה היום ובוודאי להציג עתיד חדש לאזרחי מדינת ישראל", אמר. ברוורמן אמר כי החליט להצטרף לפוליטיקה בעקבות בחירתו של פרץ. לדבריו, "אני מאמין שנוביל למהפך כלכלי, חברתי ומדיני, ויותר מכל מוסרי".

ברוורמן הדגיש כי דרכו הכלכלית של פרץ היא כדרכם של בלייר, ונשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון. "מדינת ישראל נמצאת היום בפרשת דרכים. אם היא תמשיך בדרך הנוכחית היא תידרדר למדינת עולם שלישי, כמו ברזיל וארגנטינה. הדרך של פרץ והעבודה תציל את מדינת ישראל", ציין. ברוורמן ציין כי הוא אינו דורש הבטחות מפרץ וכי יתמודד בפריימריס. "אני קורא לחברי במגזר העסקי ולסטודנטים להצטרף לפרץ", אמר.

פרץ שיבח את ברוורמן ואמר כי "אין לי ספק שאזרחי ישראל, כאשר יביטו אל השילוב שהוא לדעתי שילוב מנצח, של נציגים שמגיעים מכל שכבות הציבור. אבישי הוא גם איש העולם הגדול אבל הוא גם אדם של אנשים. הוא גם איש שידע להיות אחד הכוכבים המרכזיים בבנק העולמי, אבל גם ידע לבנות אבן על אבן בנגב במדבר, ולחרוש תלם אחר תלם תוך ראיית עתידה של מדינת ישראל".

גם מזכ"ל שלום עכשיו התפקד לעבודה

במהלך היום הודיעו גם מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, והקונסול הכללי לשעבר של ישראל בניו-יורק, אלון פינקס, כי יתמודדו על מקום ברשימה של מפלגת העבודה. אופנהיימר אמר בהודעתו, כי "בעקבות בחירתו של עמיר פרץ אשר מצליח לשלב תפיסות עולם חברתיות וחתירה בלתי פוסקת לשלום. אני חש שאוכל לסייע להביא מהפך פוליטי וחברתי בישראל".

אופנהיימר ייצא לחופשה ללא תשלום עד הבחירות. אם ייבחר לכנסת, יתפטר סופית מתפקידו. בתנועה מתקבל המהלך בהבנה ובשביעות רצון. אנשי התנועה מזכירים כי פרץ היה מראשוני "שלום עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully