וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הזיכרון להרוגי ורסאי: המשתתפים קראו לאולמרט "רוצח"

29.6.2001 / 9:06

אתמול נערך טקס במלאת 30 יום לאסון; "החיים נעצרו, הסיוטים אינם חולפים", אמרה אחותה של אחת ההרוגות; היום יפורסם הרכב ועדת החקירה הממלכתית לחקירת האסון

אווירה קשה שררה אתמול בטקס הזיכרון שנערך לזכר 23 ההרוגים באסון ורסאי, במלאת 30 יום לאסון. ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, התקבל בקריאות גנאי בעצרת וכמה מהנוכחים, ובהם כמה פצועים, קראו לעברו "לך הביתה, אם היית עושה מה שצריך זה לא היה קורה". במהלך נאומו נשמעו הצעקות "רוצח" ו"מושחת". בטקס השתתפו כ-1,000 איש, ביניהם גם נשיא המדינה, משה קצב, ושרת החינוך, לימור לבנת, כנציגת הממשלה. גם בעת נאומה נשמעו קריאות ביניים נזעמות.

לדברי אולמרט, "האסון הזה לא יעבור ללא בדיקה וחקירה. האסון הזה איננו תאונה. הוא אסון - וכך צריך להתייחס אליו. יש להכיר באסון הזה כאסון לאומי, כדי שיוכלו לסייע למשפחות הנפגעים לטווח ארוך".
בשם המשפחות דיברה קארין בן-שושן, שאחותה ענבל ז"ל נהרגה באסון. "החיים נעצרו, 23 נפשות נהרגו ולא יחזרו לעולם. הסיוטים בלילות אינם חולפים, מאז אותה שנייה אומללה בה פתחה האדמה את פיה ובלעה אותנו והחריבה את עולמנו", סיפרה.

"ידיעות אחרונות" מדווח שח"כ רוני מילוא הגיש אתמול הצעת חוק, לפיה המדינה תפצה את נפגעי אסון ורסאי. לפי ההצעה, התנאים לקבלת הפיצויים ייקבעו על ידי ועדת מומחים.

גדעון אלון, "הארץ", מוסיף:
נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרון ברק, יודיע היום על הרכב ועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון ורסאי. הממשלה החליטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית מיד לאחר האסון לפני כחודש וביקשה מנשיא בית המשפט העליון לקבוע את הרכבה. נראה שהוועדה תמנה חמישה אנשים ותכלול מומחים בתחום הבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully