וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן השיב את הציוד שהכחיש כי לקח

15.11.2005 / 9:06

הכנסת מנהלת חקירה נגד ח"כ חזן, החשוד בפרשת ההצבעות הכפולות, לאחר שצולם נכנס למחסן הכנסת ויוצא עם מכשירי ההצבעה

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, וקצין הכנסת מנהלים חקירה חשאית נגד ח"כ יחיאל חזן (הליכוד) שבה עולה חשד לשיבוש ראיות בפרשת ההצבעות הכפולות. בגלי צה"ל נחשף היום, כי מצלמות נסתרות, המותקנות במשכן, תיעדו לאחרונה את חזן נכנס למחסן שבו נשמרות מערכות ההצבעה הישנות, ויוצא משם כשבידיו ציוד. דובר הכנסת דיווח, כי ממחסן הכנסת נעלמו ארבע מערכות הצבעה, מהשורה בה יושב ח"כ יחיאל חזן במליאה. עוד אמר הדובר, כי חזן נכנס למחסן בליווי עובד המשכן, שעזב אותו בשלב מסויים.

ח"כ חזן טוען במשפטו, כי ההצבעה הכפולה נגרמה בגלל פגם במערכת ההצבעה, שהוחלפה בינתיים והוכנסה למחסן. החקירה מתמקדת בשאלה האם נעלמו חפצים מהמחסן, או בוצעו שינויים טכניים במערכת. עוד נבדק, האם חלה אי הבנה וח"כ חזן נכנס למחסן לאחר שחשב שקיבל אישור מסגן מזכיר הכנסת, דוד לב.

בימים הקרובים יוחלט האם לערב את המשטרה בנושא, אף שעקרונית הכנסת היא שטח חסין מפני חקירות.

ח"כ חזן אמר בתגובה, כי ביקש לבדוק את מערכות ההצבעה לצורכי המשפט המתנהל נגדו, וכי הניח את מערכת ההצבעה שבדק בצידי המחסן ועל כן היא לא נמצאה. בהמשך הראיון שנערך עימו בגלי צה"ל, הוא טען שכלל לא היה במחסן, משום שלא קיבל אישור כניסה. לאחר מכן החזיר את המכשירים ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

פרשת ההצבעות הכפולות החלה ב-28 במאי 2003, במסגרת ההצבעה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית על חוק תוכנית החירום הכלכלית. חזן מואשם כי לאחר שיו"ר הכנסת הורה לח"כים להצביע, הוא לחץ על לחיצי ההצבעה במקום מושבו, והצביע נגד התוכנית, ומיד לאחר מכן, משנוכח לראות כי עמיתתו ח"כ גבריאלי אינה נוכחת באולם ההצבעה, רכן לעבר מושבה בכנסת, הסמוך למושבו, והצביע "נגד" גם בשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully