וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: זוגות חד מיניים יוכלו להירשם לנישואים

28.6.2001 / 20:58

היוזמה העירונית תהיה תקפה רק בתחום העיר לונדון; למרות זאת מקווה ראש העיר שהדבר ייקל על בני הזוג להתמודד עם סוגיות משפטיות כגון מגורים, זכויות סוציאליות והגירה

עיריית לונדון הודיעה היום כי תתיר לבני זוג חד מיניים להירשם לנישואים. מדובר ביוזמה עירונית וככזו היא תהיה תקפה רק בתחומי לונדון. אנגליה אינה מתירה לבני זוג חד מיניים להינשא, והחוק האנגלי אינו מכיר בנישואים שכאלו. יחד עם זאת, בלונדון מקווים כי הרישום יקל על בני זוג להתמודד עם סוגיות משפטיות בנושאי זכויות אדם, מגורים והגירה.

כדי להירשם לנישואים, ייאלצו בני הזוג להוכיח כי לפחות אחד או אחת מהם הוא תושב לונדון. הרישום ייערך תמורת 85 ליש"ט (500 שקל). לאחר הרישום יזכו בני הזוג בכל הזכויות העירוניות להם זוכים זוגות הטרוסקסואלים.

לדברי ראש עיריית לונדון, שמציב את עירו כראשונה באנגליה בכל הנוגע לזכויות ההומואים והלסביות, "זהו צעד ראשון בדרך לשיוויון מלא. אני מקווה שערים נוספות יצטרפו ליוזמה, והזוגיות החד מינית תוכר על ידי ארגונים נוספים". אגב, הרישום לא יהיה פתוח לעיון הציבור כדי לשמור על פרטיותם של הזוגות.

בקהילה ההומו-לסבית באירופה יכולים לרשום את היוזמה הלונדונית כהישג נוסף המצטרף ליוזמה הבלגית. בשבוע שעבר הודיע ממשלת בלגיה כי בכוונתה להתיר נישואים של זוגות חד מיניים ואלו יזכו להטבות דומות לזוגות הטרו-סקסואלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully