וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לפרץ: עדיף להשאר בממשלה

12.11.2005 / 0:05

היו"ר היוצא של מפלגת העבודה, שמעון פרס, נפגש אתמול עם יורשו, עמיר פרץ. אמר כי לא יעמוד בדרכו של פרץ אם ירצה לפרוש מהממשלה

היו"ר היוצא של מפלגת העבודה, המשנה לראש הממשלה שמעון פרס, והיו"ר הנכנס, עמיר פרץ, נפגשו אתמול בצהריים בבית אמות משפט בתל אביב. בתום הפגישה סיכמו השניים להיפגש בשנית עוד עשרה ימים.

פרס אמר לפרץ, כי לדעתו זו תהיה טעות לעזוב כעת את הממשלה, משום ששרי העבודה יכולים להשיג הישגים גם בנושא תקציב המדינה. בקול ישראל דווח, כי פרס הוסיף שהוא סבור שהעבודה תצליח יותר בבחירות אם תשאר בממשלה. יחד עם זאת, אמר פרס כי לא ייאבק ברצונו של פרץ לפרוש מהממשלה.

בכניסה לפגישה אמר פרס לכתבים: "צריך להסתכל על העתיד, כולם צריכים לעבוד יחד. בלי מחרימים ובלי מוחרמים. זו הרוח של הדמוקרטיה האמיתית. אני 60 שנה בתנועת העבודה, כך נהגתי תמיד וכך אנהג עכשיו, ואינני רוצה להכניס לא בכי, לא תמרורים ולא עוגמת נפש". פרס, בפרץ של מצב רוח טוב, אמר לכתבים: "תגידו שאני נראה טוב", וציין כי "אין בלבי טענות".

פרץ, מצידו, אמר לכתבים שיעשה הכל כדי שפרס יהיה "האיש שיעזור לי לקבל החלטות במסגרות הכי משמעותיות".

אתמול בבוקר התקשר פרס לפרץ ובירך אותו על ניצחונו. פרס אמר לפרץ כי יעשה הכל למען ניצחונו של פרץ בבחירות. זו הייתה השיחה הראשונה בין השניים בעקבות ניצחונו של פרץ בפריימריס, לאחר שפרס נמנע מלהתקשר ליריבו. זאת, בניגוד לבכירים אחרים בעבודה. פרץ אמר כי הייתה זו שיחת הטלפון "החשובה בחיי".

בלייר התקשר לברך את פרץ

פרס לא השתתף בישיבת סיעת העבודה שהתקיימה אתמול ונוהלה לראשונה על ידי פרץ. המנהיג החדש של מפלגת העבודה ביקש מחבריו להעניק לו "קרדיט לממש את תוכניותיי כיו"ר העבודה". לדבריו, השנה הבאה תהיה שנת מהפך שבה יהיה, לדבריו, סיכוי למפלגת העבודה לחזור לשלטון. "אם אכשל ממילא אצטרך לתת את הדין", אמר פרץ.

מזכ"ל הסיעה, איתן כבל, אמר כי ועידת מפלגת העבודה תתכנס בתוך שלושה שבועות כדי לקבוע אם תישאר הסיעה בממשלה. זאת, לאחר שפרץ אמר אתמול כי יפעל לפרישת העבודה מהממשלה. מלבד פרס, נעדרו מישיבת הסיעה גם השר לאיכות הסביבה שלום שמחון, שרת התקשורת, דליה איציק, ח"כ קולט אביטל, סגן השר מיכאל מלכיאור ואהוד ברק, שלא הוזמן.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, התקשר לפרץ ובירך אותו על ניצחונו. בלייר אמר, כי הוא רואה חשיבות רבה במסרים שהעביר פרץ בקמפיין לבחירתו.

שריד: ניתן לאחד את מרץ עם העבודה

ניצחונו של פרץ גרם לסערה בכל חלקי המערכת הפוליטית. ח"כ יוסי שריד העלה אפשרות, כי ניתן יהיה לקיים איחוד בין מרצ-יחד והעבודה בראשות פרץ. בישיבת הסיעה שהתכנסה אתמול כדי לדון בהשלכות בחירת פרץ על המפלגה ועל וההיערכות לבחירות, אמר שריד שאם פרץ יוכיח שהוא מצליח להוביל את הקו החברתי- המדיני שהציג ואם בעבודה יאפשרו לו זאת, יש מקום לשקול חבירה לעבודה.

סיעת שינוי התכנסה אתמול בבוקר כדי לדון בהשלכות בחירת פרץ ובהיערכת לבחירות. ח"כ יוסף לפיד אמר, כי הוא מזמין את פרץ לישיבת ראשי האופוזיציה ביום שני כדי לקבוע תאריך מוסכם לבחירות. בנוסף החליטה שינוי הבוקר להצביע נגד תקציב המדינה. יו"ר סיעת מרצ-יחד, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי הודיעה לשינוי שמפלגתה לא תשתתף בפגישה המתוכננת. גלאון הסבירה כי לפיד לא התייעץ עם מרצ-יחד ואין בכוונתה "לתת לו במה בתקופת הבחירות בה אנו נמצאים". גם ש"ס הודיעה כי לא תשתתף בפגישה.

ש"ס נערכת אף היא למערכת הבחירות ומתכוונת להתאים את אסטרטגיית הבחירות החברתית לעבודה בראשות פרץ. בש"ס, שינוי ומרצ אמרו כי הם מצדדים בתאריך מוסכם להקדמת הבחירות. אפשרות נוספת היא שהבחירות יוקדמו על רקע אי אישור התקציב בסוף השנה.

בחדשות ערוץ 2 דווח, כי ראש הממשלה, אריאל שרון, ערך ביום חמישי בערב פגישה עם יועציו הבכירים, בינהם בנו ח"כ עמרי שרון ואייל ארד ודן עימם בשאלה האם לפרוש ממפלגת הליכוד או להשאר בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully