וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרון קטן לפרץ. פרס: לבדוק החשדות לזיופים

10.11.2005 / 4:15

לאחר ספירת כ-95% מקולות המצביעים בפריימריס מוביל עמיר פרץ בפחות מאחוז. שני המטות טוענים לזיופי קולות

הפתעה גדולה בפריימריס במפלגת העבודה - למרות הציפיות לניצחון סוחף של יו"ר המפלגה שמעון פרס, מסתמן הבוקר (חמישי) מאבק צמוד ביותר בינו לבין יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. לאחר ספירת כ-95% מקולות המצביעים, מסתמן יתרון קטן לעמיר פרץ הזוכה ל-41.5% מהקולות, פרס גרף 40.9% מקולות המצביעים. המתמודד השלישי, ח"כ בנימין בן אליעזר, קיבל כ-17% מהקולות.

לפנות בוקר כינס פרס מסיבת עיתונאים שבה הודיע כי הוא דורש ממוסדות המפלגה לבדוק טענות בדבר זיופים לטובת פרץ, בין היתר בקלפי בשדרות, עירו של פרץ. לדברי פרס, כמה מהתוצאית "מעוררות הרמת גבה בלתי רגילה". הוא הוסיף כי התקבלו תלונות על זיופים מקלפיות רבות, וכי "לא מתקבל על הדעת שביישובים שבהם היה לי רוב, ירדתי לשבעה קולות בלבד".

ועדת הבחירות המרכזית של המפלגה התכנסה לפנות בוקר לדיון מיוחד עקב הטענות לזיופים. אתמול בצהריים נסגרו שתי הקלפיות בשדרות למשך כשעה, עקב טענות על אי סדרים. בערב דרשו יועציו המשפטיים של פרס מוועדת הבחירות שהקלפיות משדרות ייבדקו תחת פיקוח מוגבר. במטה פרס טוענים לזיופים לטובת פרץ גם במצפה רמון. אולם גם ממטה פרץ עלו טענות לזיופים.

פרס ניצח בערים עכו, ת"א, חיפה ובירושלים, אולם הפסיד בחולון. בירושלים ניצח פרס בהפרש של 100 קולות בלבד. עמיר פרץ ניצח בערים נהריה ושלומי. בגלי צה"ל דווח מתוצאות לא רישמיות כי פרץ ניצח בערים באר שבע, הוד השרון, חדרה, נצרת עילית, לוד, מודיעין ונתניה. שמעון פרס ניצח בגבעת שמואל, רעננה, כפר סבא, רמת אפעל ורמת השרון.

קודם לכן, התפרסמו הסקרים של שתי תחנות הרדיו, שהציגו תוצאות הפוכות. על פי הסקר של קול ישראל, שנערך על ידי מכון מאגר מוחות בקרב מתפקדי העבודה שלאו דווקא הצביעו, ניצח עמיר פרץ, שזכה ב-46 אחוזים מהקולות, שמעון פרס קיבל רק 41% ובנימין בן אליעזר זכה ב-13%.

לעומת זאת, על פי המדגם שנערך עבור גלי צה"ל על ידי מכון סמית, זכה שמעון פרס בניצחון סוחף בבחירות, עם 52%, לעומת 38% לפרץ ו-10% לבן אליעזר.

בפריימריס הצביעו יותר מ-60% מקרב 100,474 מתפקדי המפלגה, ובמטה פרס, שהוביל בסקרים ערב הבחירות בביטחה, הביעו אתמול דאגה משיעורי ההצבעה הנמוכים. עקב אחוזי ההצבעה הנמוכים, אף דחתה ועדת הבחירות של המפלגה את שעת סגירת הקלפיות מ-20:00 ל-20:30, כדי לאפשר למצביעים נוספים להגיע. מטותיהם של בן אליעזר, פרס ופרץ הסכימו על הדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully