וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות נגד גיוס לצה"ל בכנס פעילי ימין

10.11.2005 / 0:04

אלפים השתתפו בבניני האומה בכנס תחת הכותרת "לא נסלח ולא נשכח". העצני: הנכדים של מבצעי הפינוי יתביישו בסבים שלהם

בבנייני האומה בירושלים נערך כנס של ארגוני הימין תחת הכותרת "לא נשכח ולא נסלח". בכנס השתתפו רבנים ואישי ציבור, והוענקו בו תעודות הוקרה לסרבני פקודות הפינוי, ולאלו שישבו במעצר כדי למנוע את ההתנתקות מיישובי גוש קטיף וצפון השומרון. בערוץ 7 דווח, כי אלפים הגיעו לאולם הכנס בבנייני האומה.

הכנס אורגן בידי המטה העולמי להצלת העם והארץ של חב"ד, המטה המשותף, וארגון "שנית גמלא לא תיפול". בכנס הופיעו זמרי המאבק, אריאל זילבר ואהרן רזאל.

בכנס אמר דובר גוש קטיף לשעבר, ערן שטרנברג, כי מי שיכול היום שלא להתגייס לצה"ל, "קדוש יאמר לו". לדבריו, צה"ל היה "הראשון שביצע את הגירוש והעקירה של מתיישבי גוש קטיף וצפון השומרון, והוא צבא שקידש את ערך הציות לפני כל ערך אחר".

שטרנברג סיפר, כי הוא מכיר אנשים שאינם יכולים לקחת חיילים היום בטרמפים בגלל מראות הפינוי, וישנם כאלו שלפני שהם מעלים חיילים הם שואלים אותם: "האם השתתפתם בגירוש?". שטרנברג הוסיף, כי "העיקר הוא לשלול את הלגיטימציה של מעשה הפשע – הגירוש", וציין שהוא עצמו לא יהיה מסוגל לשרת בצה"ל של היום, שביצע את הפינוי, "ועוד עלול לבצע זאת שוב". "אחזור לצה"ל רק כשהוא יחזור להיות צבא הגנה לישראל בלבד", סיכם שטרנברג.

חבר הכנסת לשעבר, אלייקים העצני, אמר בכנס, כי "הנכדים של אלו שביצעו את פשע הגירוש של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון, יתביישו בסבים שלהם". העצני הדגיש, כי "אין סליחה למבצעי הגירוש, ואין סליחה לאלו שהלבישו את חיילי צה"ל במדים שחורים שמזכירים את השואה, ואין סליחה לאלו שהודיעו קבל עם ועולם, שבית יהודי אפשר להרוס ברבע שעה, ובית ערבי להבדיל אינו ניתן להריסה".

העצני ביקר את דרך "האהבה תנצח" שנקטה מועצת יש"ע, ואמר כי היא רק גרמה לאחרים לזלזל במתנחלים, ולחשוב שאפשר מיד לעבור לפינוי הבא. לדבריו, לאחר שגוש קטיף נעקר ביומיים, לא שיבחו את האצילות של המתיישבים, אלא זלזלו בהם, "בכך שאמרו - חשבנו שייקח לנו חודש, והכל נגמר תוך יומיים". העצני אמר, כי אם מבצעי ההתנתקות ירצו להמשיך לשומרון, "מחכה להם הפתעה, כי הציבור של נאמני ארץ ישראל לא נשבר ולא נכנע". העצני גם קרא להפוך את הסיסמא "רק לא שרון" לסיסמת השנה בשנת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully