וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת צרפת הטילה עוצר לילה בכמה ערים

8.11.2005 / 7:01

רה"מ צרפת התיר לראשי עיריות להטיל עוצר בכל מקום הכרחי, בכדי לעצור את גל המהומות בצרפת. האלימות הגיעה גם לבלגיה וגרמניה

משטרת צרפת הטילה הלילה עוצר בכמה ערים, בנסיון למנוע את המשך המהומות. זאת לאחר שהכוונה המקורית היתה להטיל עוצר רק בפרבר אחד של פריס. ב"הארץ" דווח, כי ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה וילפן, התיר אתמול לראשי העיריות והרשויות המקומיות במדינה להטיל עוצר "בכל מקום הכרחי", אם יימצאו לנכון לעשות כן. הודעתו של דה וילפן באה כצעד נוסף בניסיונותיה של ממשלת צרפת לעצור את המהומות שפרצו בשכונות עוני בפרברי עריה הגדולות במדינה לפני 11 ימים.

דה וילפן אמר בראיון בטלוויזיה הצרפתית, כי "ראשי הערים יוכלו לנקוט בכל צעד שעשוי, על פי דעתם, לעזור בהרגעת המצב ובשמירת ביטחונם של התושבים". בנוסף הודיע דה וילפן על גיוסם של 9,500 שוטרים נוספים, מתוכם 1,500 אנשי מילואים. החוק המאפשר לראשי העיריות והרשויות להטיל עוצר נחקק ב-1950 על מנת להתמודד עם המרד באלג'יר, ונועד לאפשר את התערבות הצבא. בתשובה לשאלה אם יגוייס גם הצבא, אמר דה וילפן: "טרם הגענו לשלב הזה, אך כל הסלמה באלימות תדרוש נקיטת אמצעים נוספים להשבת הסדר על כנו".

הודעתו של דה וילפן הגיעה לאחר שראש עיריית רנסי, אחר מפרבריה של פריס, הכריז על עוצר לילה בפרבר. ראש העיריה, אריק ראול, איש מפלגת השלטון הגוליסטית הימנית, הבהיר שהוא נוקט בצעד החריג כדי להימנע מאסון. לאחר הכרזת ראש הממשלה הצטרפו לעוצר הלילה, כאמור, כמה עיריות בצרפת.

אולם, בגלי צה"ל דווח כי האלימות לא שככה, וכי הן כבר אינן בגדר גל התפרעויות אלא מוגדרות כ"מהומות מאורגנות היטב". שלטונות צרפת דיווחו על ירידה בהיקף המהומות בפריס, ובסך הכל נרשמו הלילה ברחבי המדינה הצתות של 814 מכוניות, והמשטרה עצרה 143 בני אדם.

מתפרעים בטולוז העלו הלילה באש אוטובוס לאחר שהורו לנוסעים לרדת ממנו, ובהמשך השליכו אבנים ובקבוקי תבערה על שוטרים. כן הוצת אוטובוס בצפון מערב פריס. בית ספר תיכון הוצת בערים סבראן וליל-פיב, ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר בתי חולים ברובע ויטרי סור סיין בפריס ובעיר שנוב. בכל המקרים לא היו נפגעים.

גם בבריסל, בירת בלגיה, צעירים הציתו הלילה לפחות שש מכוניות, לאות הזדהות עם התפרעויות המוסלמים בצרפת. לא היו עימותים בין המתפרעים למשטרה. האלימות הגיעה גם לברלין וברמן בגרמניה, שם הוצתו מספר מכוניות. בכל המקרים לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully