וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

436 משפחות מפונים יהיו עד סוף השנה במלון

7.11.2005 / 0:05

ועדת השרים לענייני התנתקות הקצתה תוספת של 47 מיליון שקלים לצורך המשך השהייה. רק 3 מ-700 בעלי עסקים קיבלו עד כה פיצוי

ועדת השרים לענייני התנתקות אישרה את המשך שהותם של מפונים מגוש קטיף בבתי מלון עד סוף השנה. בקול ישראל דווח, כי מדובר ב-436 משפחות, זאת, לעומת מעל 1,200 משפחות אשר היו שם בימים הראשונים לאחר הפינוי. יו"ר מינהלת סל"ע, יונתן בשיא, אמר שעד כה הועברו 133 מיליוני שקלים לבתי המלון ובתי ההארחה.

המשך השהייה של המשפחות במלון עד סוף החודש הבא תעלה למדינה עוד 47 מיליון שקלים. בהחלטה תמכו שלושה - ראש הממשלה, אריאל שרון, והשרים יצחק הרצוג ושלום שימחון, והשר אופיר פינס היה היחיד שהתנגד.

בישיבה דווח, כי החלו עבודות להקמת מגורונים משופרים בשדות הקיבוץ עין צורים. ועד המפונים מנוה דקלים אמר בתגובה כי אין אמת בדיווח, וכי לא נעשות שום עבודות בעין צורים.

בישיבה נמתחה ביקורת על העובדה שרק שלושה מתוך 700 בעלי עסקים בגוש קטיף קיבלו עד כה פיצויים. על פי הערכת השרים שהשתתפו בדיון, 550 בעלי עסקים לא הגישו בקשה לפיצויים כתוצאה מ"הסרבול והבירוקרטיה שנדרשו מהם כדי שיוכלו לממש את זכאותם".

ועדת השרים דנה גם בהצעה לקלוט כ-500 מפונים שלא מצאו עדיין מקום עבודה, במסגרת משרדי הממשלה. על פי הצעה זו, ייקלטו העובדים במכרזים הפתוחים לקליטת עובדים בכל משרדי הממשלה.

בתי המלון היו אמורים להיות פתרון זמני לשבועיים

כתב "הארץ", ניר חסון, מוסיף:

בתי המלון היו אמורים להיות פתרון זמני לשבועיים, ואולם בפועל שוהים בהם רבים מהמפונים זה כחודשיים וחצי. זאת למרות אמצעים שנוקטת המינהלת כדי לעודד את המפונים לעזוב את בתי המלון. בשיא אמר היום, כי בכל שבוע עוזבות את בתי המלון 30 עד 40 משפחות. להערכת המינהלת, עד סוף החודש יעזבו את בתי המלון כל המפונים, פרט ל-130 משפחות האמורות לעבור לאתר קראווילות בעין צורים. בנייתו של אתר זה התעכבה, ותארך עוד לפחות שלושה חודשים.

בשיא עידכן את השרים בפרטי המו"מ עם מפוני אלי סיני, המתגוררים במאהל בצומת יד מרדכי. הכיוון המסתמן הוא שהם יעברו להתגורר בקיבוץ פלמחים ויהפכו לחברי הקיבוץ. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, דיווח לוועדה כי יותר מ-1,100 משפחות שפונו מאזור חבל עזה וצפון שומרון ממשיכות לחיות במסגרות הקהילתיות הקבועות שלהן. פתרונות הקבע המתגבשים הם הקמת שלושה גושי התיישבות: בחולות ניצנים, במזרח חבל לכיש, ובחבל שלום - חולות חלוצה.

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, הציג לשרים את מצב התעסוקה של המפונים. לדבריו, עד כה החלו תהליכי השמה של כ-1,700 עובדים, ו-38 בתי עסק העתיקו את פעילותם מאזור הרצועה. 140 בעלי עסקים פנו עד כה בבקשה למתן פיצויים. 32 בקשות אושרו, אולם רק שלושה בעלי עסקים קיבלו עד עתה את דמי הפיצויים.

לדברי דינור, "אנשים רבים שלשכתנו פונה אליהם טוענים, כי אין בכוונתם להיקלט במקום עבודה לפני שיעברו למקום מגורי הקבע שלהם. אנחנו מפעילים לטובת המתיישבים גוף אחד, המרכז את כל הגורמים המקצועיים בתחום התעסוקה, כאשר נכון להיום התייצבו באותו מרכז 794 אנשים". ועדת השרים החליטה על הקצאת מיליון שקל להפעלת תוכנית סיוע חברתי-קהילתי למפונים, שגיבשו מינהלת סל"ע ומשרד הרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully