וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייפן איטלקי סיפק לבוש את העילה למלחמה

6.11.2005 / 9:29

מקור ממורמר של המודיעין האיטלקי הוא שזייף את המסמכים, עליהם ביסס בוש את טענתו שסדאם חוסיין מנסה להשיג חומר לנשק גרעיני

מודיע שפוטר מעבודתו בשירות הביון האיטלקי היה המקור למסמכים המזויפים ששימשו את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, במאמציו "להפליל" את סדאם חוסיין ולהכשיר את הפלישה לעיראק. כך חשף שלשום ראש שירות המודיעין הצבאי של איטליה, הגנרל ליקו פולרי.

פולרי לא מסר פרטים נוספים, אך מדיווחים בתקשורת האיטלקית והאמריקאית עולה שהמודיע, רוקו מרטינו, היה בעבר בשירות המודיעין האיטלקי אך הקשר עמו נותק בשל עברו המפוקפק. בעבר הוזכר שמו של רוקו מרטינו בתקשורת הבינלאומית, אך זו הפעם הראשונה שגורם רשמי באיטליה מאשר את זיקתו לפרשה.

הפרשה החלה, סיפר פולרי, כשמרטינו יצר קשר עם פקיד מושחת בשגרירות ניז'ר ברומא. יחדיו, השיגו השניים נייר מכתבים רשמי של המדינה האפריקאית, וסמל רשמי של הרשויות. באמצעותם הם זייפו מסמכים שהראו כי סדאם חוסיין ביקש באמצעות אחד משריו לרכוש אורניום מניז'ר בשנות ה-90. המסמכים המזויפים הגיעו לבסוף לסי.איי.אי, בדרך לא ברורה, ונכללו בנאום לאומה של בוש בראשית 2002, שבו הגדיר את עיראק, איראן וצפון קוריאה כ"ציר הרשע".

העיתון "לה רפובליקה" טען, כי גנרל פולרי סיפק ביודעין את המסמכים המזויפים לעמיתיו בסי.איי.אי ובשירות הביון הבריטי, אף שידע שהם מזויפים. על פי העיתון, הנחשב למבקר חריף של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, גנרל פולרי פעל על פי הנחיותיו של ראש הממשלה. ברלוסקוני הכחיש בתוקף את הטענות.

פרשת ניז'ר עומדת גם ברקע חקירות המתנהלות בארה"ב נגד עוזרו הבכיר של סגן הנשיא, לואיס ליבי, שהודיע לפני כשבוע על התפטרותו לאחר שהואשם בשיבוש הליכי חקירה.

ליבי נחשף כמקור שסיפק לעיתונאים אמריקאים את שמה של סוכנת הסי.איי.אי ואלרי פליים. בעלה של פליים, השגריר לשעבר ג'וזף וילסון, נשלח על ידי ה-CIA, לבקשת ממשל בוש, לבדוק את אמינות המידע על מכירת הנשק לעיראק.

וילסון פירסם מאמרים בתקשורת, בהם קבע כי המידע אינו נכון ואינו אמין וביקר את הנשיא על שהשתמש בו. בתגובה, חשף ממשל בוש את שמה של אשתו בתקשורת בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully