וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות עיראק משפצות את גופן

6.11.2005 / 8:11

טרנד חדש סוחף את עיראק שלאחר פלישת ארה"ב- ניתוחים פלסטיים. בעזרתם, מקווים ההורים, יוכלו הבנות למצוא שידוך טוב יותר

אינס אלוואן, סטודנטית עיראקית בת 24, לא מרוצה ממראה הפנים שלה. היא מודאגת, שאחת מהלחיים שלה שמנה מהשנייה וגורמת לפנים שלה להיות א-סימטריות.

כדי לטפל בבעייה, היא עושה מה שאלפי עיראקים אחרים עושים: מתייעצת עם מנתח פלסטי. יאסר אנוור, מנתח במרפאת "יאקוט אל-אראג'י" בבגדד, מספר לאלוואן שהתהליך יעלה בערך 480 דולר, יותר מהמשכורת החודשית הממוצעת בעיראק. "אני צריכה לדבר עם אבי, ואז לחזור", היא סיפרה בתום הפגישה.

הניתוחים הפלסטיים הפכו ללהיט בתקופה שלאחר הפלישה האמריקאית לעיראק. הודות להתפשטות הגישה לאינטרנט, צלחות הלוויין והטלוויזיה בכבלים, יותר עיראקים לומדים על ניתוחים פלסטיים ממרפאות, שרק עכשיו יכולות להוציא את המסרים שלהן החוצה.

קשה לקבוע תורים, גם שנה מראש

נשות עיראק, שאידיאל היופי המערבי מופץ אליהן בכל מדיה אפשרית, מעוניינות בניתוחים חרף מחירם הגבוה. הדרישה לניתוחים הפלסטיים באה בעיקר מנשים המעונינות באפים חדשים, עיבוי גבות, הגדלת והקטנת חזה, שאיבת שומן, השתלת שיער ועיבוי שפתיים.

"לפני המלחמה, תחום הניתוחים האסתטיים היה מוגבל לאנשים עשירים, שיכלו לממן זאת ובדרך כלל טסו לאירופה כדי לעבור את הניתוחים", סיפר אחמד אל-ג'וואד, ראש בית החולים "אל-וואסטי" לניתוחים משחזרים. "היום כולם יודעים על זה", הוסיף.

ההורים העיראקים אף מעודדים את בנותיהם לעבור ניתוח אם הם חושבים שהוא יהפוך אותן למועמדות טובות יותר לנישואים – עסקה שתביא למשפחת הבת כסף וזהב מהחתן, מספר אל-ג'אווד. "הבת אולי שמחה עם עצמה, אבל מדובר ברווח נקי להוריה", אמר.

הרופאים מספרים שהלקוחות מציפים את המרפאות, בעיקר אלו הפרטיות. לדבריהם, קשה מאוד לקבוע תורים, גם שנה מראש. מדי יום מטפלים המנתחים בשניים עד שלושה לקוחות ובמקביל נפגשים עם לקוחות לייעוץ. "ישנן לקוחות אובססיביים לשינוי", אומר אל-ג'וואד, "הם רוצים לשנות את צורתם, גם אם הם בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully