וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי שוקל לפרוש מהמירוץ על ראשות העבודה

6.11.2005 / 11:12

הערב יכנס את תומכיו בחולון ואפשר שיודיע שם על פרישתו. לחצים כבדים מופעלים גם על בן אליעזר בבקשה שיסיר מועמדותו

השר מתן וילנאי "שוקל ברצינות" לפרוש מהמירוץ על ראשות מפלגת העבודה. בגלי צה"ל דווח, כי מקורביו העריכו שהוא הגיע למסקנה שבהחלטתו הוא עשוי להכריע את גורל המרוץ אם יישאר בהתמודדות יגדיל מאוד את סיכוייו של עמיר פרץ ואם יפרוש, יסייע למאמציו של שמעון פרס. בקול ישראל דווח, כי וילנאי יכנס הערב את תומכיו בחולון ואפשר שיודיע שם על פרישתו.

כתב "הארץ", יובל יועז, מוסיף:

על וילנאי ועל השר בנימין בן אליעזר, המתמודדים בנפרד על ראשות המפלגה, מופעלים בימים האחרונים לחצים בבקשה להסיר את מועמדותיהם. המסרים שיוצאים ממטותיהם של המועמדים המובילים, יו"ר העבודה שמעון פרס ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, משדרים שהם עתידים לזכות בניצחון כבר בסיבוב הראשון. בסוף השבוע הוסר החשש שהפריימריס יידחו, לאחר שהמוסד לבירור עתירות החליט שאין חובה לכנס את מרכז המפלגה.

שלשום שוחח בן אליעזר עם פרס והודיע שהוא מתכוון להמשיך בהתמודדות. במטה בן אליעזר מסבירים שבכל מקרה פרישה שלו מהמירוץ לא תסייע לפרס, מאחר שהוא לא פונה לאותו מגזר בעבודה שממנו שואב פרס את כוחו. "פואד לא פורש ולא מתכוון לפרוש", סיכם מקורבו.

לעומת זאת, במטה פרס מדברים על סחף בקרב אנשיהם של וילנאי ובן אליעזר, שנוטשים את מחנותיהם לטובת פרס. "רבים מתומכיו של מתן הודיעו לו שהם יצביעו לפרס, וזה כנראה משפיע עליו", אומרים גורמים במטה, "גם מקורבים של פואד לוחצים עליו לפרוש".

בתגובה, האשימו אנשי פרץ את אנשיו של פרס בהפעלת לחצים לא הוגנים על המועמדים האחרים. "אצל פרס תמיד קיימת האווירה הזו שהרצפה עקומה", אמר מקורב ליו"ר ההסתדרות, "אם הסקרים לא מראים ניצחון מובהק לטובת פרס, אז חייבים לבטל את הבחירות או לבטל את המועמדים או לבטל את הבוחרים. חבל שיש פה ניסיון לפגוע בהליך הדמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully