וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשי האלימות בצרפת הגיעו ללב פריס

רויטרס

6.11.2005 / 7:33

בלילה ה-10 למהומות נשרפו לפחות 13 מכוניות בתוך פריס. דיווחים על הצתות הגיעו מנורמנדי שבמערב המדינה ועד לערי חוף הים התיכון

מעשי האלימות בצרפת התפשטו הלילה מפרברי פריס לבירה עצמה. לפחות 13 מכוניות הוצתו בתוך העיר פריס ובסך הכל הוצתו בלילה העשירי למהומות, יותר מ-600 כלי רכב.

דיווחים על הצתות הגיעו גם מנורמנדי שבמערב צרפת ועד לערי הריביירה של חוף הים התיכון. במהלך סוף השבוע התפשטו המהומות לשכונות עוני במרסיי, ניס, שטרסבורג, כן, טולוז, ליל וערים נוספות.

בעיר אוורוקס בנורמנדי הוצתו לפחות 50 מכוניות, חניון, חלק ממרכז קניות, סניף דואר ושני בתי ספר. במהומות נפצעו חמישה שוטרים ושלושה כבאים.

דובר של משטרת צרפת אמר, כי מדובר במעשים של חוליגנים המבקשים לחקות את הצעירים המוסלמים שהחלו במהומות לפני עשרה ימים. הוכחה לכך, אמר הדובר, היא שריפת מרכז הקניות שמראה שרצון המתפרעים הוא רק לבזוז, לדבריו.

לטענת המשטרה, אין תיאום בין כנופיות הצעירים בערים השונות, אולם הצעירים מתקשרים בינם לבין עצמם בטלפונים ניידים, SMS ודואר אלקטרוני, בעיקר כדי להעביר מידע על תנועות המשטרה.

לאור התפשטות המהומות - אשר החלו בפרבריה העניים של פריס בהם מתגוררים בעיקר מהגרים – התכנסה ממשלת צרפת אתמול כדי לדון בהמשך צעדיה. ראש הממשלה, דומיניק דה וילפן, זימן לישיבה גם בכיר מהקהילה המוסלמית במדינה, בניסיון למצוא דרך לשים קץ לאלימות. "אנחנו מנסים למנוע כל ניסיון לפרובוקציה. כאשר נתגבר על המשבר הזה והשקט יחזור, כל אחד צריך להבין שיש גם הרגשה מסויימת של חוסר צדק בחלק מהשכונות", אמר שר הפנים, ניקולא סרקוזי, לאחר הפגישה.

המהומות - שהחלו ב-27 באוקטובר, בעקבות מותם של שני נערים שהתחשמלו למוות תוך כדי מנוסה מהמשטרה - מחדדות את הפערים ההולכים ומתרחבים בין פריס לפרבריה העניים. שיעור אוכלוסיית המהגרים הצפון אפריקאים והמוסלמיים בפרברים שמצפון ומצפון מזרח לעיר הוא גבוה ביותר.

בתוך כך, דווח כי בשל המהומות ארה"ב רוסיה ומדינות נוספות קראו במהלך סוף השבוע לאזרחיהן שלא לבקר בכמה איזורים בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully