וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק תסב הארמונות של סדאם לאתר תיירות

2.11.2005 / 15:05

חיילי ארה"ב יפנו את מתחם הארמונות הענק בתיכרית. מושל המחוז: "כצעד זמני אעביר את לשכתי לכאן, יחד עם משרדי מפקד המשטרה"

חיילי צבא ארה"ב עזבו לאחרונה את מתחם הארמונות, שהשתייכו בעבר לסדאם חוסיין, שליט עיראק לשעבר. בכירים עיראקים מקווים להפוך את המתחם ליעד תיירותי.

במתחם, הנמצא מחוץ לתיכרית, עיר הולדתו של סדאם, יש 136 בניינים ו-18 ארמונות. "המקום הזה מסמל כיצד הצליח אדם אחד לבזבז את עושרה של עיראק", אמר קצין בצבא ארה"ב, "כעת הגיע הזמן להשיב אותו לידי העם".

גם פקידים מקומיים אומרים, כי המתחם יוסב לפארק תיירותי. "ראשית נפתח את השערים, כדי שהאנשים יוכלו לראות את הארמונות", אמר המושל המקומי, חמיד שיקטי, והוסיף: "כצעד זמני אעביר את לשכתי לכאן, יחד עם משרדיו של מפקד המשטרה המקומית".

לא בדיוק מופת ארכיטקטוני

באחרונה שימש המתחם כמפקדת הדיביזיה ה-42 של צבא ארה"ב, שהיתה אמונה על המבצעים הצבאיים בצפון-מרכז עיראק. הוא נבנה מעט לאחר תום מלחמת המפרץ ב-1991 ומשקיף אל נהר החידקל.

אחד המבנים במתחם הוקם על שפת אגם גדול ומים זורמים סביבו. מבנה אחר דומה בצורתו לביתן תה סיני, המשתקף במי בריכה סמוכה. ברבים מהארמונות יש גרמי מדרגות גדולים משיש, דלתות עץ גדולות מגולפות וחדרי ענק, שתקרותיהם מכוסות בעיטורי גבס ובעיצובי ערבסקות צבעוניים.

עם זאת, החיילים האמריקאים מספרים, שהשיש הוא ציפוי דל לעבודת בנייה בינונית ולצנרת קלוקלת. אריחים נופלים תדיר מהתקרה במקומות בהם תלויות נברשות ענק. מפקד הכוחות אמר, כי החיילים שמרו על הבניינים, אם כי לדבריו, הם "לא בדיוק מופת ארכיטקטוני". הארמון הראשי במתחם ניזוק בהפצצה בתחילת הפלישה האמריקאית לעיראק במרץ 2003 ומאז לא שופץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully