וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב המירוץ לנשיאות פינלנד: קונאן או'בריין

דימיונו של מנחה הלייט נייט לנשיאת המדינה, ומספר בדיחות שלו בנושא, העלו את הפופולאריות שלה לקראת הבחירות

אם חשבנו שאנחנו מדינה העוסקת באובססיביות בכל דיווח עלינו בתקשורת הבינלאומית, הפינים החליטו לנסות לשבור את השיאים שלנו. מערכת הבחירות לנשיאות פינלנד, האמורות להתקיים בינואר 2006, גועשת בעקבות אזכורים זניחים של הנשיאה שלהם בתוכנית הלייט נייט של קונאן או'בריין ב-NBC, שמשודר בארץ בערוץ yes+.

פינלנד היא מדינה שמאוד מרוכזת בעצמה. בדיחה פינית נפוצה היא – "אמריקאי, צרפתי ופיני מטיילים בספארי ורואים פיל. האמריקאי חושב לעצמו: "כמה כסף אני אצליח להשיג עבור הניבים?". הצרפתי חושב: "מעניין איך חיי האהבה של הפיל?", והפיני חושב לעצמו: "מעניין מה הפיל חושב עלי?". אז מה קורה למדינה כזו כשתוכנית טלוויזיה מהידועות בעולם פתאום מתעסקת בה? העמודים הראשיים בעיתונים עוסקים רק בזה.

הכל החל בבדיחה, כמובן. בשנה שעברה או'בריין ציין שלאחר שסיפר בדיחה על אוקראינה הוא קיבל מכתבים זועמים מהמדינה הזו, והוא כלל לא ידע שהתוכנית משודרת שם. המנחה רצה לבדוק באיזה עוד מדינות הוא משודר, ולצורך כך הוא החליט להעליב את כל מדינות העולם, לפי סדר ה-א'-ב'.

על אפגניסטן, למשל הוא אמר: "החדשות הרעות הן ששוב הייתה ידיעה על גידולי האופיום אצלכם במדינה. החדשות הטובות - אתם לא יודעים לקרוא". על בלגיה הוא ציין שהיא המדינה היחידה באירופה שמעולם לא פלשה בהצלחה לבלגיה. את קולומביה הוא העליב בקמפיין הפרסומי: "בואו בשביל הנופים המרהיבים של הים הקריבי, ותישארו כי נחטפתם וננעלתם בתא מטען של רכב". לתושבי איראן הוא אמר – "עוד שנתיים יהיה לכם נשק גרעיני, ועוד שנתיים ויום תשתמשו בו נגד אשה המחזיקה בירה ביד". אותנו, ישראל הקטנה והמוקפת אויבים, הוא שאל – "זוכרים שהחיים היו שלווים ונטולי דאגות? איזה יום נפלא זה היה!".

את תושבי פינלנד הוא החליט להעליב פעמיים. בפעם הראשונה, אחרי שהם שלחו לו מכתבים למרות שעדיין לא העליב אותם, הוא אמר- "אנחנו כל כך טיפשים שאנחנו לא מסוגלים לחכות עד שיעליבו אותנו ולשלוח גלויות חסרות משמעות עם ציור של צמיג". בפעם השניה הוא אמר- "יש לכם יותר מ-5,000 שנות תרבות, והפיני הכי מפורסם הוא עדיין האקלברי פין".

מטרת המערכונים הייתה, כאמור, לקבל מכתבי תגובה מהעולם, אבל אוברייאן ואנשי צוותו שמו לב שמפינלנד הם מקבלים כמות גדולה במיוחד של מכתבים. כמות המכתבים הייתה כה גדולה עד שהוא נאלץ להתנצל בשידור חי בפני פינלנד, כשהוא יושב לפני דגל המדינה ומחזיק שלט גדול עם הכתובת "שבדיה מסריחה!". הידיעה על כך הפכה לידיעה חדשותית חשובה בפינלנד.

"בחרו בהאלונן! היא דומה לי"

עכשיו זה קרה שוב. בשובע שעבר חשף המנחה הג'ינג'י והלבנבן, כי הוא דומה דמיון מפתיע לנשיאת פינלנד, טאריה האלונן, ואף צירף לכך הוכחות מצולמות. הוא אזכר, כבדרך אגב, שהבחירות לנשיאות מתקרבות שם, והוא מתכוון לנצל את "הפופולאריות העצומה שלו" בכדי להבטיח שהאלונן תבחר לכהונה נוספת. בתוכנית למחרת הוא עשה מערכון בו הוא מדבר בפינית וקורא לבחירתה מחדש של האלונן, כי "היא דומה לי".

עיתוני פינלנד, שכזכור מאוד אוהבים להתעסק בעצמם, בחרו לתת למערכון מקום מרכזי בעמוד הראשי שלהם, אפילו משרד החוץ הפיני התייחס לנושא באתר האינטרנט שלו, תחת הכותרת "קונאן או'בריין מככב בקמפיין בחירות בפינית". מטה הבחירות של הלונאן כמובן קפץ על המציאה, וכאשר התוכנית המדוברת שודרה בפינלנד, באיחור של מספר ימים מהשידור בארה"ב, דאגו אנשי הנשיאה לשדר תעמולת בחירות שלה לפני ובמהלך התוכנית.

סקרים שנערכו לאחר שידור התוכנית הראו עלייה חדה בפופולאריות של הנשיאה המכהנת, וכעת שוקלים במטה שלה לבקש מאו'בריין לצלם כמה פרקים במדינה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully