וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: לבושן הצנוע של נשים חרדיות גורם לחסר בויטמין די

מוטי גל

27.6.2001 / 21:22

מחקר ב"איכילוב" קובע: 40 אחוזים מהחרדיות סובלות ממחסור בויטמין; בגדיהן מונעים חשיפה לאור השמש, ובולמים את ייצור הויטמין; התוצאה: פגיעה במבנה העצם, שברים ובריחת סידן

לבושן הצנוע של נשים חרדיות החושף רק חלקים קטנים מגופן לשמש, עלול לגרום להן למחסור בויטמין די - כך עולה ממחקר חדש שערך במרכז הרפואי "איכילוב" תל אביב ע"ש סורסקי.

ויטמין די, הנוצר בעקבות חשיפת העור לאור השמש, חיוני למבנה התקין של העצם ולמשק הסידן בגוף. חוסר בויטמין עלול לגרום להפרעות במשק הסידן - לרככת ביילודים ובילדים ולפגיעה במבנה העצם אצל מבוגרים. במקרים קשים עלול החסר להביא לבריחת סידן ולמחלת האוסטאופורוזיס.

במחקר, שערך לאחרונה מנהל היחידה למחלות עצם באיכילוב, פרופ' יוסף ויסמן, נבדקו 156 יולדות חרדיות מבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. כמו כן נבדקו 186 יולדות שאינן חרדיות מבית החולים "ליס" ליולדות, שהיוו את קבוצת הביקורת. בבדיקה התגלה פער משמעותי בריכוז ויטמין די בין דמן של הנשים החרדיות לאלו שאינן חרדיות.

בכ-40 אחוזים מהנשים החרדיות נתגלה חסר חלקי עד מלא של ויטמין די לעומת 16 אחוזים מהנשים שאינן חרדיות. בקרב נשים חרדיות שקיבלו תוספת מלאכותית של הויטמין במהלך ההריון נמצא, כי רק 15 אחוזים מהן סבלו מחסר בויטמין די. לדברי פרופ' ויסמן, לאור השיעור הגבוה של חסר בויטמין די בקרב החרדיות, יש לשקול מתן של תוספת ויטמין די לאוכלוסיה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully