וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: שואף להסדר ביניים ארוך טווח

27.6.2001 / 21:42

ראש הממשלה אמר כי יישום ההסכם ייבחן מחדש מדי 3 חודשים; הרשות דוחה את התוכנית; שרון: "רק לחץ יגרום לערפאת להפסיק את האש"; פאוול: תחילת תקופת הצינון תיקבע רק על ידי ישראל

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר הערב כי הוא שואף להגיע להסדר ביניים ארוך טווח. לדברי שרון, יישומו של ההסכם ייבחן כל שלושה חודשים.

בשיחה עם עיתונאים במהלך ביקורו בווישנגטון הוסיף שרון, כי ישראל חייבת לשמור על אזורי בטחון, לרבות אזור שיחצוץ בינה לבין שטחי הרשות הפלסטינית. הוא קרא גם לחזק את ממלכת ירדן. לדבריו, אם הפלסטינים יתפסו את השלטון בממלכה, תיווצר מדינה פלסטינית מגבול עיראק ועד פתח-תקווה שתהווה איום אסטרטגי על ישראל.

בהתייחסו לערפאת אמר שרון, כי "ראש הרשות הפלסטינית מעוניין לשמור על להבות נמוכות של עימות. הדרך היחידה לשכנע אותו לחדול מכך, היא על-ידי הפעלת לחץ".


הרשות הפלסטינית דחתה את תוכניתו של שרון, להסדר ביניים ארוך טווח.

בגלי צה"ל דווח כי חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר כי הרשות דוחה כל פתרון שאינו עולה בקנה אחד עם החלטות האו"ם בעניין תהליך השלום. ברשות הוסיפו כי ההצעה הישראלית אינה רצינית ולא ראויה לדיון.


שרון על דברי אסד: "שיבוא לשולחן בלי תנאים מוקדמים"

בראיון לחדשות ערוץ 2 שרון הכחיש כי ישנה מתיחות בין ארה"ב לישראל, זאת בעקבות הפגישה אתמול, בה התווכחו השניים על הקפאת ההתנחלויות לעיני המצלמות. "אין שום מחלוקת, באתי להציג את עמדתי".

בתגובה לדברי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לפיהם הוא מוכן לחתום על הסכם שלום עם ישראל בתמורה להחזרת כל הגולן, אמר שרון כי "הדרך הנכונה להתחיל מו"מ איננה באולטימטומים. אם ירצה לדון - שיבוא לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים".

פאוול מודה: אין לי הצעות חדשות

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, יגיע מחר לישראל, לרשות הפלסטינית ולירדן, לאחר שנחת היום במצרים. בפתיחת מסעו במזרח התיכון נועד פאוול לפגישות נפרדות עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ועם שר החוץ המצרי, אחמד מאהר. עם הגעתו למצרים הבהיר מזכיר המדינה האמריקאי בשיחה עם כתבים, כי אינו נושא עמו הצעות חדשות מעבר להמלצות דו"ח מיטשל להפסקת האלימות בשטחים ובתחומי הקו הירוק: "בכנות, אני לא חושב שזה יועיל להשיק רעיונות חדשים", אמר.

מזכיר המדינה הביע הבנה לעמדה הישראלית בנושא הפסקת האש. "אני חושב שהישראלים יודעים שהם לא יכולים להמשיך במצב האלימות לעולם", אמר. "זה גובה מחיר יקר מהם". יום לאחר העימות המצולם בין נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, וראש הממשלה, אריאל שרון, ציין פאוול, ששרון הפגין איפוק, "שמעיד שהוא רוצה למצוא דרך להתקדם".

כשנשאל אם מטרתו היא להביא להסכמה בין ישראל והרשות הפלסטינית באשר לתחילת הספירה של תקופת הצינון, השיב פאוול: "אני לא בא לסיור עם ציפיה שזה יקרה. זו לא נקודת הציון". פאוול הבהיר כי בסוגיה זו, "בסופו של דבר שרון יהיה זה שיקבע". מזכיר המדינה הודה באזני הכתבים כי עמד תחת לחץ בשבועות האחרונים מצד עמיתיו בקהילה הבינלאומית וגורמים אחרים להגיע לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully