וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מנסה לגייס תמיכה במדינות ערב

30.10.2005 / 19:23

מחר תצביע מועצת הביטחון על הצעת החלטה להטיל סנקציות כלכליות על סוריה. משרד החוץ הסורי מנסה לגבש חזית ערבית נגד ההחלטה

סגן שר החוץ הסורי, ווליד אל-מועלם, יצא לסבב ביקורים במדינות ערב, בניסיון להבטיח את תמיכתן בה במקרה שמועצת הביטחון תחליט להטיל עליה סנקציות. מחר תצביע מועצת הביטחון על הצעת החלטה, המנוסחת בחריפות יתרה, להטיל סנקציות כלכליות על סוריה על מעורבותה ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי.

מועלם נועד עם המלך עבדאללה, שליט ערב הסעודית, ודן עמו בתמיכה סעודית אפשרית בעמדה הסורית. "המלך עבדאללה אישר, שערב הסעודית עומדת לצד סוריה נגד הלחצים המופעלים עליה מצד גורמים בינלאומיים מסוימים", נטען בסוכנות הידיעות הסורית "סאנא". לפי הדיווח, מועלם אמר למלך כי סוריה מוכנה לשתף פעולה עם צוות החקירה של האו"ם לרצח חרירי, והוא יעביר מסרים דומים למדינות נוספות במפרץ הפרסי.

בצעד שמתפרש כניסיון להדוף את החלטת מועצת הביטחון, הודיעה סוריה אתמול כי תחקור את רצח חרירי. במסגרת החקירה, שעל פתיחתה הורה הנשיא בשאר אל-אסד, ייחקרו אישים סורים. ב"אל-ג'זירה" דווח, כי ארה"ב וצרפת הודיעו, כי הן בטוחות שמועצת הביטחון תאמץ את ההחלטה נגד סוריה. עם זאת, סין ורוסיה טרם הודיעו על עמדתן.

ביום שישי דן אסד בנושא עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, שהגיע לביקור פתע בדמשק. מצרים הודיעה כי היא מתכוונת לנסות ולהפיג את המתיחות הדיפלומטית בין סוריה לארה"ב. שר החוץ של סוריה, פארוק א-שרע, יצא היום לניו יורק, שם ייוועד עם מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, ועם שרי חוץ אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully