וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן: יש למחוק את ישראל מהמפה

26.10.2005 / 14:58

מחמוד אחמדינג'אד דיבר בכנס "עולם ללא ציונות", ואמר כי הכרה בישראל, אותה כינה "מעוז של המדכא", היא כניעה של האיסלאם

נשיא איראן, השמרן הקיצוני מחמוד אחמדינג'אד, קרא בגלוי "למחוק את ישראל מהמפה". לדבריו, "ייסוד המשטר הציוני היה צעד מצד המדכא העולמי נגד העולם האיסלאמי". אחמדינג'אד אמר את הדברים בכנס שנערך בטהרן תחת הכותרת "העולם ללא הציונות".

בנאום, שנישא בפני כ-4,000 סטודנטים, קרא אמחדינג'אד לאחדות פלסטינית, להתנגדות לכיבוש ולנקודה שבה "תבוא השמדת המשטר הציוני". הוא אמר כי "הקהילה המוסלמית לא תרשה לאויבה ההיסטורי לחיות בלב שטחה". הוא קרא "לא להתפשר על פיסת קרקע" והוסיף כי "כל מי שחותם על הסכם המכיר בישראל חותם על כניעת האומה הערבית. כל מנהיג שיעשה זאת יצטרך להתמודד עם זעם עמו".

נושא נאומו של נשיא איראן היה "מלחמה היסטורית בין המדכא לעולם האיסלאם". "המדכא" הוא מונח המשמש את המשטר באיראן להתייחסות לארה"ב.

אחמדינג'אד אמר כי "ההתנגשויות באדמות הכבושות הן חלק ממלחמה גורלית. תוצאתן של מאות שנות מלחמה תוגדר באדמה פלסטינית". הנשיא האיראני סיכם את דבריו באמירה "כפי שאמר האימאם (חומייני), יש למחוק את ישראל מהמפה".

דבריו של אחמדינג'אד היו הפעם הראשונה זה שנים שאדם בכיר כל-כך במשטר האיראני קורא להשמדת ישראל, אף שסיסמאות ברוח זו עדיין מושמעות בעצרות שמארגן השלטון. דבריו של אחמדינג'אד מהווים שינוי חד לעומת הרטוריקה של הנשיא הקודם והמתון, מוחמד חתאמי, שנהג להשתמש בביטוי "הידברות בין ציוויליזציות" וניסה לנוע לעבר פיוס עם ארה"ב.

אחמדניג'אד, לעומתו, מזלזל בגלוי בצורך להתפייס עם "השטן הגדול" ומדבר במקום זאת על מלחמה היסטורית, שלדבריו נמשכת זה מאות שנים. "לפעמים האיסלאם התקדם, לפעמים איש לא ניצח. למרבה הצער, במהלך 300 השנים האחרונות, עולם האיסלאם נמצא בנסיגה", קונן והוסיף: "לפני מאה שנה נפל המעוז האחרון של האיסלאם, כשהמדכאים נעו לעבר כינון המשטר הציוני. הוא משתמש במבצר הזה כדי לקדם את תוכניותיו בלב העולם המוסלמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully