וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פתחה המעברים בין רצועת עזה לשטחה

רויטרס

26.10.2005 / 10:10

צה"ל תקף מטרות בצפון הרצועה בתגובה לירי קסאם על שדרות. גורמי ביטחון: מפקדת הג'יהאד בדמשק הורתה על ירי הקסאם

ישראל שבה ופתחה הבוקר את מעברי ארז וקרני שבין הרצועה לישראל, שנסגרו בתגובה לשיגור רקטות הקסאם מהרצועה לישראל. סגירת המעברים הסבה נזק כבד לכלכלה הפלסטינית ועוררה ביקורת בינלאומית.

אמש נורתה רקטת קסאם נורתה לעבר שדרות, ונחתה באזור מכללת ספיר. מדובר צה"ל נמסר, כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גורמים פלסטיניים דיווחו, כי שתי רקטות נורו מאזור בית חאנון בצפון הרצועה. עוד טענו, כי מסוקים של צה"ל נראו חגים מעל אזור השיגור דקות לאחר הירי.

בתגובה לירי הקסאם, תקף הלילה צה"ל אזורי שיגור של קסאמים ופצצות מרגמה בצפון הרצועה באזור בית חאנון. ירי הרקטה לא גרם לנפגעים או לנזק. תגובת צה"ל שילבה תקיפה אווירית ויבשתית. מטוסים של חיל האוויר תקפו שטחים פתוחים מהם ככל הנראה שוגרה הרקטה, וסוללת תותחנים של צה"ל ירתה גם היא לעבר מקורות הירי. הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים מההתקפה.

לפני כן, בערב החג, תקף צה"ל בתותחים, במסוקים ובמטוסי קרב את אזורי שיגור טילי הקסאם. התקיפה באה לאחר ירי של לפחות שלוש רקטות קסאם נורו לעבר שדרות בשישי האחרון.

הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי הקסאם, והודיע כי מדובר בתגובה על הריגתו של בכיר המבוקשים בגדה המערבית, לואי סעדי, ראש הג'יאהד האיסלאמי בצפון השומרון. לדברי גורמי ביטחון בישראל, מפקדת הג'יהאד האיסלאמי בסוריה, היא זו שהורתה לירות קסאמים מן הרצועה אל שטח ישראל, כנקמה על ההתנקשות בחייו של סעדי. בצה"ל אומרים כי לא יאפשרו לארגוני הטרור לקשור בין פעילות צה"ל בגדה המערבית לבין הטרור מרצועת עזה.

בתגובה, תקף צה"ל, בין היתר, מבנה של הג'יהאד האיסלאמי ברפיח ומבנה של גדודי חללי אל אקצה בבית חאנון.

כעשרת אלפים פלסטינים השתתפו אתמול בבוקר בטול כרם בהלווייתו של סעדי. צה"ל הרג את סעדי ביום ראשון בערב. כל בתי הספר והחנויות בעיר נסגרו לרגל ההלווייה, וגופתו של סעדי הובלה בתוך הקהל בעוד ההמון קרא לנקמה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully