וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דו"ח רצח חרירי לא מבוסס על הוכחות

22.10.2005 / 23:17

בדמשק מתעקשים שהשר א-שרע לא שיקר בעדותו. בנו של חרירי: להעמיד לדין בינ"ל את האחראים לרצח. מעצר ראשון בפרשה בוצע בלבנון

סוריה הביעה צער על שדו"ח ועדת החקירה של האו"ם בפרשת רצח רפיק אל-חרירי "הגיע למסקנות בעלות אופי פוליטי בלי להתבסס על הוכחות". סגן שר החוץ של סוריה, אחמד ערנוס, אומר כי החקירה התבססה על עדויות של אנשים, שידועים בטינתם לסוריה ולא ייחסה חשיבות לעדויות של בכירים סורים. היועץ המשפטי של משרד החוץ בדמשק הדגיש, כי שר החוץ, פארוק א-שרע, לא שיקר לוועדת החקירה בעדותו.

משרד החוץ של סוריה הודיע, כי דמשק עשויה להתיר לחוקרי האו"ם לראיין אישים סורים בכירים בפרשה. בתוך זאת, הכחישה סוריה בשנית את ההאשמות לפיהן לא שיתפה פעולה באופן מלא עם החקירה. "אם תהיה דרישה מצד ועדת החקירה נדון בה ואנו עשויים להסכים", אמר ריאד דאודי, איש משרד החוץ בדמשק.

סעד אל-חרירי, בנו של רפיק אל-חרירי, שיבח את דו"ח החקירה של האו"ם בעניין רצח אביו. הוא קרא היום להעמיד לדין את האחראים לרצח אביו בבית משפט בינלאומי. חרירי אמר את הדברים בראיון טלוויזיוני שהעניק מערב הסעודית. "אנו לא מחפשים נקמה אלא צדק", אמר חרירי. גם נשיא לבנון לשעבר, אמין ג'ומייל, דורש להעמיד לדין את האחראים בבית דין מיוחד. הוא אמר את הדברים בראיון לעיתון צרפתי.

רוסיה קראה היום לתגובה מתונה לדו"ח חקירת רצח רפיק אל-חרירי, למרות הקשר הישיר שנמצא בין מעשה הרצח לבין בכירים בסוריה. לדברי משרד החוץ במוסקבה, הדו"ח מצריך לימוד מעמיק וניתוח מקיף ואין לנצל אותו לצורך השגת מטרות פוליטיות במועצת הביטחון של האו"ם. "אסור שהסברת הנושא תביא למתיחות ולאי-יציבות נוספת במזרח התיכון", אמר דובר המשרד.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בעוד שלושה ימים לדון בשני דו"חות בעניין לבנון: הדו"ח של השופט הגרמני דטלב מהליס על רצח חרירי, ודו"ח של שליח האו"ם לאזור, טריה לארסן, על יישום החלטת מועצת הביטחון לפינוי לבנון מכוחות זרים.

בתוך כך עצרו היום כוחות הביטחון הלבנונים את מחמוד עבד אל-עאל, שנחקר בידי האו"ם בנוגע להתנקשות בחרירי. עבד אל-עאל חשוד כי טילפן לטלפון הנייד של נשיא לבנון דאז, אמיל לחוד, דקות לפני הרצח. מדובר במעצר הראשון שבוצע מאז פרסום דו"ח הביניים אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully