וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמות מקורבי אסד הושמטו מדו"ח חרירי

21.10.2005 / 16:13

קול ישראל: מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, לחץ על מחבר הדו"ח שלא לכלול שמות של 5 בכירים סורים ולבנונים המעורבים ברצח, בהם אחיו וגיסו של אסד. זאת, כדי להימנע מ"תהפוכות פוליטיות"

שינויים של הרגע האחרון הוכנסו בדו"ח האו"ם על רצח חרירי, כדי לחפות על אישים בכירים בסוריה ובלבנון. כך נחשף היום בקול ישראל. לפי הדיווח, הושמטו מהדו"ח, בין היתר, שמותיהם של אחיו ושל גיסו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, אשר לגביהם נטען כי היו מעורבים בתכנון רציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר.

בסעיף 96 בדו"ח נכלל דיווח של עד מהימן ממוצא סורי, שטען, כי "אישים בכירים בסוריה ובלבנון החליטו לחסל את רפיק אל חרירי". זאת, מבלי לפרט את שמותיהם. ואולם, במסמך המקורי פורטו שמותיהם של חמשת הבכירים, בהם אחיו של בשאר, מאהר, וגיסו, אסף שווכאת.

העותק מהדו"ח, שנשלח לחברות מועצת הביטחון, הכיל את האפשרות לבדוק אילו שינויים הוכנסו במסמך המקורי. מבדיקת קול ישראל עולה, כי השינויים בדו"ח נעשו מיד לאחר פגישתם הראשונה של החוקר הגרמני, דטלב מהליס, ומזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. זאת, ככל הנראה בעקבות לחצים שהפעיל ענאן, כדי לרכך את נוסח המסמך.

מהליס מסר בתגובה, כי החליט למחוק את השמות מהדו"ח על פי העיקרון, ש"כל אדם חף מפשע עד שיוכח אחרת", ואישר, כי "בטעות הגיעה טיוטה מוקדמת של הדו"ח לידי התקשורת".

מזכיר האו"ם אמר לפני ימים אחדים, כי אינו מעונין שהדו"ח יגרום לתהפוכות פוליטיות, אך הדגיש כי לא יעשו שינויים בדו"ח של מהליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully