וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם חוסיין נמצא במצב רוח טוב ערב משפטו

18.10.2005 / 22:37

מחר ייפתח בבגדד משפטו של שליט עיראק לשעבר. עורך דינו יבקש לערוך לו שימוע לפני המשפט. גם איראן העבירה האשמות משלה נגדו

סדאם חוסיין נמצא במצב רוח טוב ערב פתיחת משפטו בבגדד, כך אמר עורך דינו. מחר יובא סדאם לבית המשפט יחד עם שבעה נאשמים נוספים. הוא יואשם במתן הוראה להרוג 143 אזרחים שיעים ב-1982 בכפר דוג'ייל, לאחר שהתקבל איום על חייו. התביעה מבקשת להטיל על סדאם עונש מוות. אם יורשע, יוכל שליט עיראק לשעבר לערער. המשפט יהיה פתוח למשקיפים ועיתונאים ומצלמות הטלוויזיה ישדרו אותו. עם זאת, הציבור לא יורשה לבוא למשפט.

עורך דינו של סדאם, חליל דוליימי, אמר כי המשפט לא לגיטימי, אך הוסיף כי סדאם עדיין "מאוד אופיטמי". "עזבתי אותו בדיוק לפני חמש דקות", אמר דוליימי, "מצב רוחו מרומם מאוד מאוד מאוד, והוא בטוח בחפותו". הוא הוסיף, כי כאשר ייפתח המשפט, בדעתו לבקש מבית המשפט לערוך שימוע בן לפחות 3 חודשים, כדי שיהיה לו זמן נוסף להיערך למשפט. ב-BBC דווח, כי פקידים בבית המשפט אמרו, כי סביר שבית המשפט ייענה לבקשה לערוך שימוע, אם כי לא ברור למשך כמה זמן.

המשפט ייערך באולם משפט שנבנה במיוחד ב"אזור הירוק" בבגדד. חמישה שופטים ידונו בתיק. זהותם והרקע האישי שלהם נשמרים בסוד עד כה. זהו התיק הראשון מבין רבים שצפוי שיוגשו לבית המשפט נגד השליט העיראקי לשעבר.

איראן הודיעה כי העבירה לבית המשפט בעיראק את האשמותיה שלה נגד סדאם, המתמקדות ברובן בשימוש שנעשה בנשק כימי במלחמת איראן-עיראק בשנים 1980-88. ארה"ב הודיעה, כי היא מצפה שהמשפט – הראשון המתנהל נגד מנהיג ערבי בחשד לפשעים נגד עמו שלו – יעמוד ב"סטנדרטים בינלאומיים בסיסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully