וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני בע"ח: תנאי החזקת העופות גורמים לשפעת

16.10.2005 / 21:21

200 מיליון עופות מוחזקים בלולים מתועשים בארץ, בתנאים שעלולים לגרום להתפשטות מהירה של המחלה הקטלנית

ארגוני זכויות בעלי החיים טוענים, כי התפשטות מגיפת שפעת העופות מתגברת בשל אחזקה בתנאים מחפירים של העופות במשקים ובשווקים. לדבריהם, הצפיפות ותנאי ההיגיינה הנמוכים גורמים להדבקה מואצת של העופות, ולהתחזקות הנגיף.

רעות הורן, דוברת "אנונימוס" מסבירה כי התנאים של העופות בישראל הם אידיאליים להתפשטות המגיפה: "לולים תעשייתיים כולאים תרנגולים בצפיפות של 15-20 עופות למטר רבוע, כשהם מתבוססים בתוך הפרשותיהם כל חייהם. תנאי הכליאה שגורמים סבל קשה למאתיים מיליון תרנגולים בישראל הם בדיוק התנאים האופטימליים להופעת המוטציות הקטלניות והמדבקות ליונקים".

עוד טוענים הארגונים, כי למרות הפחד הגדול מהמגיפה, הממשלות, ובהן גם ממשלת ישראל, מסרבות לטפל במקור הבעיה, בדומה למה שהיה בהתפרצות מחלת "הפרה המשוגעת" בבריטניה.

ארגוני בעלי החיים גם מוחים על הדרכים הננקטות לשם עצירת התפשטות המגיפה, על ידי המתה המונית של עופות. מארגון אנונימוס נמסר, כי בניסיון לעצור את התפשטות המגיפה הושמדו עד כה ברחבי העולם עשרות מיליוני עופות. ברגע שנמצא עוף נגוע במחלה, מושמדים כל העופות הנמצאים ברדיוס של שלושה קילומטרים ממנו.

כיוון שהשמדת העופות צריכה להיעשות מהר ובכמויות גדולות שיטות ההמתה הן אכזריות במיוחד. עד כה דווח כי חקלאים באסיה קוברים עופות חיים, שורפים אותם, חונקים אותם, מטביעים אותם, או מרעילים את העופות בפחמן דו-חמצני. שיטת ההרג הנפוצה ביותר היא דחיסת החיות לשקי פלסטיק גדולים וקבירתם באדמה. יש מדינות בהן "מתחשבים" בעופות, ולפני ההמתה נותנים להם תרופות מרדימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully