וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומנדו הבריטי חקר חשד לעינויים במשטרה העיראקית

16.10.2005 / 15:10

שני הלוחמים הבריטיים שנעצרו בבצרה וחולצו על ידי חבריהם עקבו אחר בכיר במשטרה העיראקית, שלפי החשד קדח בגולגולות של חשודים

שני חיילי הקומנדו האווירי (SAS), שנכלאו על ידי המשטרה העיראקית בבצרה בחודש שעבר ושוחררו על ידי כוחות בריטיים, עסקו במעקב חשאי אחרי בכיר במשטרת עיראק שנחשד בעינוי חשודים באמצעות מקדחח חשמלית. כך דווח הבוקר בעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף".

על פי הדיווח, "שירות האוויר המיוחד" צווה לנהל מעקב אחר מספר בכירים במשטרה העיראקית, שנחשדו בעינוי עצירים בכלא ג'מיאת בבצרה. מקורות צבאיים מסרו לעיתון, כי מבצע המעקב החל לאחר שגופה של עיראקי, שנעצר על ידי המשטרה בחשד להברחה וסחר בנשק, נמצאה בפאתי העיר באפריל. בדיקת גופתו העלתה כי גולגולתו, ידיו ורגליו נוקבו באמצעות מקדחה חשמלית.

מקורות עיראקיים מסרו לאחר מכן מידע לצבא בריטניה, ממנו עלה כי העינויים בוצעו על ידי בכיר במשטרה, הנמנה על אחד השבטים החזקים ביותר בדרום עיראק. מקורות בצבא בריטניה מאמינים, כי ייתכן שמאות עצירים עונו בכלא, בו שוכנת היחידה לפשעים חמורים של משטרת בצרה, ושזכה בקרב הקצינים הבריטים לכינוי "מפקדת הגסטאפו".

הממשלה והצבא הבריטיים מודאגים ונבוכים מאד בשל השמועות על עינויים מפני שהצבא הבריטי היה זה שסייע להקים מחדש את המשטרה בבצרה וזה שפתח את כלא ג'מיאת. יחידת הקומנדו האווירי קיבלה את המשימה לברר מי אחראי לשלטון האימים בכלא. הם הוזהרו לפעול בזהירות מפני שהמשטרה העיראקית אמורה להיות בעלת ברית של הקואליציה.

"אצבע החשד החלה לפנות לכיוונו של בכיר בג'מיאת", אמר מקור בכיר בצבא בריטניה. "אנו מאמינים שלעינויים היה יותר קשר למאבקים בין שבטים מאשר למניעת פעילות טרור. זו חברה מאד מושחתת".

כחלק מן החקירה, הצטוו שני לוחמי הקומנדו האווירי לעקוב אחר תנועותיו של הקצין העיראקי, אולם המשימה שובשה ב-19 בספטמבר כשהשניים הסתבכו בחילופי יריות עם בלשים עיראקיים בדיוק כשעמדו לנתק מגע ממושא מעקבם. לאחר שניסו ללא הצלחה להימלט מן המקום, נכנעו השניים, תוך שהם מנפנפים במטפחות שעליהן דגל בריטניה וצועקים "כוחות בריטיים, כוחות בריטיים". הם נעצרו ונלקחו לכלא הג'מיאת, שם נחקרו והוכו.

החיילים דבקו בסיפור הכיסוי שלהם ולא הודו לרגע בהיותם חברים ביחידת העילית. לאחר שהועברו מהכלא לבית פרטי, השתנתה גישת שוביהם, ולמרות שידיהם הושארו כבולות הם זכו ליחס טוב למדי בטרם שוחררו במבצע חילוץ שערכו חבריהם. בעקבות הפרשה הושעו כל מבצעי המעקב של הקומנדו האווירי נגד המשטרה העיראקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully